Biznes plan: Biuro Rachunkowe

02/01/2015

Przykładowy biznes plan dla biura rachunkowo-księgowego.

SPIS TREŚCI:
1) Opis planowanej działalności gospodarczej
2) Lokalizacja działalności
3) Posiadane doświadczenie i wkład własny
4) Zestawienie niezbędnych wydatków
5) Szanse powodzenia działalności

1) Opis planowanej działalności

Działalnością, jaką chcę otworzyć jest biuro rachunkowe. Obecnie z każdym rokiem przybywa osób prowadzących działalność gospodarczą, które przede wszystkim zobowiązane są do regularnego i zgodnego z przepisami prowadzenia księgowości swojej firmy. Jednak wiele osób nie tylko nie ma zbyt wiele czasu, aby zająć się takimi sprawami, ale także stwierdza, że po prostu nie zna wszystkich przepisów dotyczących tego typu dokumentacji i jej właściwego prowadzenia. Zmieniają się one także w dość szybkim tempie, co wiąże się z koniecznością ich poznania na nowo. Oczywiście także osoby nie prowadzące działalności gospodarczej często spotykają się z sytuacjami, w których pomoc biura rachunkowego jest dla nie niezbędna. Dlatego wiem, że ten rodzaj działalności jest usługą dość poszukiwaną na rynku przez wiele osób.

2) Lokalizacja działalności

Na potrzeby mojego przedsięwzięcia udało mi się wyszukać niezwykle atrakcyjnie położony lokal. Znajduje się na piętrze nowoczesnego budynku, w którym zlokalizowane są lokale na wynajem pod prowadzenie różnego rodzaju działalności. Jego atutem z pewnością jest lokalizacja, można powiedzieć bowiem, że znajduje się niemalże w centrum miejscowości. Poza tym bliskość innych firm sprawia, że na pewno wiele osób dowie się o firmie i chętniej skorzysta z moich usług. Położenie lokalu na piętrze jest jego swoistym plusem, ponieważ dzięki temu klienci mogą liczyć na nieco więcej prywatności i spokoju podczas załatwiania spraw, także praca nad dokumentami będzie przebiegała w znacznie spokojniejszej atmosferze. Lokal składa się z 3 pomieszczeń o dość sporych rozmiarach dzięki czemu bez problemu można dowolnie zaaranżować przestrzeń na potrzeby działalności. Pierwsze z pomieszczeń mam zamiar przeznaczyć na salę obsługi, gdzie można wydzielić nawet kilka niezwykle dobrze usytuowanych oraz przede wszystkim umożliwiających bezproblemową obsługę klienta stanowisk. Kolejne zamierzam przeznaczyć na pomieszczenie gdzie będzie przechowywana dokumentacja oraz gdzie będzie można pracować bez przeszkód w momencie, gdy nie będzie klientów. Ostatnie pomieszczenie, najmniejsze, zamierzam zagospodarować na miejsce socjalne dla pracowników. Dzięki temu będą oni mieli możliwość w spokoju spożycia śniadania czy też idealne miejsce, gdzie będą mogli pozostawić swoje ubrania.

Ze względu na to, iż lokal i cały budynek zaliczają się do dość nowoczesnych, nie ma konieczności prowadzenia wielu prac remontowych. Należy jedynie przystosować pomieszczenie które ma spełniać rolę socjalnego oraz odświeżyć wszystkie znajdujące się w lokalu pomieszczenia. Oczywiście pozostaje także jego odpowiednie umeblowanie w niezbędne sprzęty jak biura, szafy na dokumenty oraz oczywiście odpowiedni sprzęt biurowy i komputerowy, pozwalający na szybkie i bezproblemowe wykonywanie zleconych przez klientów zadań.

3) Posiadane doświadczenie i wkład własny

Moim atutem jest przede wszystkim wiedza i doświadczenie. Mam wykształcenie magistra z dziedziny rachunkowości, dodatkowo podparte kilkuletnim doświadczeniem w biurze rachunkowym, które cieszy się na rynku bardzo dobrą renomą. Pracując tam nawiązałam kontakty z wieloma klientami którymi się opiekowałam. Wielu z nich usłyszawszy, iż zamierzam rozpocząć własną działalność gospodarczą właśnie w kwestii rozliczania podatkowego, deklaruje iż natychmiast przeniesie wszystkie swoje księgi do mnie. Ponadto zamierza starać się reklamować swoje usługi jak najszerzej aby dowiedziało się o nich wiele osób. Oczywiście zamierzam na bieżąco uczestniczyć w różnego rodzaju szkoleniach i kursach przeznaczonych dla osób prowadzących biura rachunkowe, aby bez problemu rozliczać dokumentację moich klientów. Posiadam oszczędności w kwocie 5 tysięcy złotych, które w całości jestem w stanie przeznaczyć na rozwój własnej działalności.

Strony: 1 2

Następny Artykuł >
Biznesplan: Fitness Club