Biznes plan: Salon masażu

22/04/2015

Gotowy biznesplan salonu masażu.

I. Opis działalności
1. Lokalizacja
2. Dopasowanie do potrzeb klientów
II. Niezbędne prace do wykonania
III. Koszty przedsięwzięcia
1. Koszty związane z lokalem
2. Pozostałe koszty
IV. Analiza rynku
V. Szanse powodzenia przedsięwzięcia

I. Opis działalności.

Planowaną działalnością jest otwarcie salonu masażu, który planowo oferować będzie usługę wielu typu masaży dla swoich klientów. Miejsce takie kojarzy się nam głównie z masażami. Nasz salon będzie oferował również zabiegi fizjoterapeutyczne, m. in. elektrostymulację, czy naświetlanie laserem. Chcemy świadczyć usługi dla wszystkich bez względu na wiek, ponieważ pomoc, jaką niesie nasza praca dla naszych klientów jest dla nas wielką satysfakcją i będziemy prowadzić salon masażu z radością.

1. Lokalizacja.
Na prowadzenie naszej działalności znaleźliśmy niezwykle atrakcyjne miejsce, położone w centrum naszego miasta. Jest to bardzo ważne, ponieważ okolica naszego salonu masażu jest terenem, po którym każdego dnia porusza się ogromna ilość pieszych. Właściciel lokalu ze względu na konieczność wykonania pewnych prac remontowych, zgodził się na obniżenie kosztów czynszu za lokal. Jest to dla nas bardzo atrakcyjne i niezmiernie cieszymy się z takiej sytuacji.

Warto zwrócić uwagę na to, że wcześniej była tam prowadzona podobna działalność. Od kilkunastu miesięcy budynek ten stoi pusty, ponieważ poprzedni użytkownik wyjechał za granicę. Fakt, że był tam wcześniej salon masażu, jest gwarancją tego, że koszty związane z przygotowaniem lokalu do użytkowania nie będą wysokie. Niema potrzeby wykonywania żadnych prac adaptacyjnych, ponieważ rozkład pomieszczeń naszego lokalu jest odpowiedni. Ważne jest również to, że pomimo lokalizacji w centrum miasta, do naszego lokalu przynależy mały parking samochodowy, który jest w stanie pomieścić 5-6 samochodów osobowych naszych klientów. Jest to duży plus, ponieważ wszędzie w okolicy parkingi są płatne. U nas parking dla klientów jest darmowy.

2. Dopasowanie do potrzeb klientów.
Oferta naszego salonu masażu będzie skierowana do bardzo zróżnicowanej grupy klientów. Głównie liczymy na klientów z naszego miasta i jego okolic. W niedalekiej odległości znajduje się przychodnia zdrowotna, więc duże szanse, że nasze dodatkowe usługi jak zabiegi fizjoterapeutyczne będą cieszyły się powodzeniem.

Dla większości klientów bardzo ważne jest to, jakie warunki są wewnątrz lokalu. Stawiamy na to, aby było czysto i pachnąco. Ważne jest żeby klient czuł się dobrze w naszym salonie masażu. Planujemy zainwestować w nowoczesne i ciekawe wnętrze naszego lokalu. Szczególną uwagę przywiązujemy do ceny naszych usług. Będą one na przyzwoitym i akceptowalnym poziomie, tak, aby każdy mógł z naszych usług skorzystać.

II. Niezbędne prace do wykonania.

Najważniejsza kwestia to odpowiednie wyposażenie naszego lokalu w konieczne urządzenia i umeblowanie go tak, aby klientom było wygodnie, a nam dobrze się pracowało. Lokal nie wymaga gruntownego remontu. Pomieszczenia znajdujące się w lokalu należy odświeżyć. Pomalować ściany, oraz w niektórych miejscach odnowić, poprawić podłogę.
W lokalu znajdują się niektóre sprzęty, które były wykorzystywane do poprzedniej działalności, są to jednak głównie łóżka. Ich stan nie pozwala na ich użycie, a koszty odnowienia są droższe niż zakup nowych łóżek specjalistycznych do masażu. Niezbędny jest również zakup sprzętów fizjoterapeutycznych. Istnieje możliwość wykupienia ich w leasingu i z takiej formy finansowania będziemy chcieli skorzystać.
Parking przynależący do naszego salonu masażu, wymaga małych poprawek. Głównie chodzi o poprawę kostki brukowej, a także usunięcie roślin, które w ostatnim czasie wyrosły i z ich powodu zarastają miejsca parkingowe.

III. Koszty przedsięwzięcia.

Koszty otwarcia salonu masażu wiążą się w naszym przypadku głównie z kosztami zakupu specjalistycznego sprzętu, oraz odświeżenia naszego lokalu. Pewną, choć niewielką sumę pieniędzy planujemy przeznaczyć również na reklamę naszego salonu masażu. Chodzi tu o ulotki, plakaty, a także bilbordy, których w naszym mieście jest masa. Bardzo duży nacisk przywiązujemy również do tego, żeby stworzyć interesującą stronę internetową, która będzie informowała potencjalnych klientów o naszych usługach, a także będzie zachęcała do skorzystania z naszego salonu masażu.

1. Koszty związane z lokalem.
Koszty związane z przygotowaniem naszego lokalu do rozpoczęcia działalności oscylują w granicach 20 – 25 tysięcy złotych. Zawarte są w tym koszty zakupu niezbędnego wyposażenia, a także koszty wykonania koniecznych prac remontowych, które nie są bardzo drastyczne i wymagające. Koszty wyposażenia dużo większym kosztem, skorzystamy jednak z finansowania leasingowego, które nie nadwyręży budżetu naszej firmy. Będziemy mogli stopniowo spłacać urządzenia specjalistyczne.

2. Pozostałe koszty.
Do pozostałych kosztów należy zaliczyć koszt przygotowania stanowisk parkingowych. Koszt jest wyceniony na około 2 000 złotych. Oprócz tego musimy zakupić niezbędne artykuły, jak maści, olejki i inne produkty niezbędne do wykonywania naszych usług. Ich koszt na początku naszej działalności to dodatkowe 1 000 złotych. Jeszcze jednym kosztem będzie inwestycja w reklamę, oraz naszą stronę internetową. Reklama będzie w formie ulotek i plakatów. Mamy również wstępnie zarezerwowany bilbord znajdujący się w okolicy znanego centrum handlowego. Koszt reklamy to na początek około 3 000 złotych, do czego należy dodać koszt strony internetowej w wysokości 2 000 złotych.

Strony: 1 2

< Poprzedni Artykuł
Biznesplan: Firma transportowa
Następny Artykuł >
Biznesplan: Hotel