Biznes plan: Bar

26/05/2015

Dla osób planujących otworzyć bar, publikujemy przykładowy biznes plan tego przedsięwzięcia.

I. Opis działalności
1. Lokalizacja
2. Dopasowanie do potrzeb klientów
II. Niezbędne prace do wykonania
III. Koszty przedsięwzięcia
1. Koszty związane z lokalem
2. Pozostałe koszty
IV. Analiza rynku
V. Szanse powodzenia przedsięwzięcia

I. Opis działalności.

Planowaną działalnością jest bar, oferujący smaczne i szybkie w przyrządzeniu potrawy, a także niskoprocentowy alkohol taki jak piwo. Miejsce takie jak bar kojarzone jest głównie z serwowania jedzenia i piwa i takie są założenia naszej działalności. Z stopniowym rozwojem będziemy z pewnością chcieli rozszerzyć naszą działalność, aby sprostać wymaganiom jak największej grupy klientów. Z tego też względu nasz bar będzie otwarty do późnych godzin wieczornych, a nawet nocnych. Zależnie od zapotrzebowania. Myślimy również o świadczeniu usług takich jak dowóz jedzenia na telefon, może się to okazać rozwiązaniem, które znacznie podniesie dochody baru.

1. Lokalizacja.
Na prowadzenie naszej działalności znaleźliśmy bardzo atrakcyjne miejsce. Jest ono położone przy bardzo ruchliwej i często uczęszczanej trasie. Centrum miasta również znajduje się w niedalekiej odległości od naszego baru. Ze względu, że konieczne jest wykonanie kilku prac remontowych, właściciel lokalu zgodził się na obniżenie kosztów czynszu. Jesteśmy z tego bardzo zadowoleni, uważamy, że jest to dla nas niezwykle korzystne.

Na uwagę zasługuje fakt, że w przeszłości również prowadzony był tam bar. Od kilku lat jednak budynek stoi opuszczony, ponieważ osoba zajmująca się nim wyjechała za granicę. Ze względu na prowadzoną wcześniej tam działalność, nie są konieczne żadne prace adaptacyjne, co zmniejsza koszty przystosowania lokalu pod naszą działalność. Rozkład pomieszczeń w budynku jest dla nas jak najbardziej odpowiedni. Przed lokalem znajduje się duża przestrzeń, która zostanie wykorzystana na parking dla naszych klientów, a także w okresie letnim planujemy postawić tam stoliki i ławki. Klienci będą mogli spożywać posiłki na zewnątrz budynku.

2. Dopasowanie do potrzeb klientów.
Oferta naszego baru ma być skierowana to gości przyjezdnych, którzy są w podróży i chcą chwilę odpocząć oraz zjeść coś i się napić. Chcemy również, aby z naszych usług korzystała lokalna społeczność. Położenie naszej miejscowości przy głównej trasie decyduje o tym, że przyjezdni to bardzo duża grupa potencjalnych klientów. Liczymy również, że młodzież z okolicznych szkół średnich będzie chętnie przychodzić do nas zjeść jakiś ciepły posiłek, w trakcie długich przerw między zajęciami. W okolicy znajduje się również uczelnia wyższa, z której studentami również wiążemy nadzieję. Liczymy, że będą naszymi stałymi bywalcami. Wchodząc do baru klienci zwracają podstawową uwagę na wygląd, oraz zapachy, jakie się w powietrzu unoszą. Stawiamy na to, aby było czysto, schludnie, oraz pachnąco. Wiemy, że bary to miejsca, które zazwyczaj mają swój specyficzny zapach serwowanymi potrawami, będziemy się jednak starać jak najbardziej go zniwelować, aby nikomu nie przeszkadzał i nikogo do naszego lokalu nie zniechęcił.
Dużą uwagę przywiązujemy również do osób zatrudnionych w naszym barze. Stawiamy na młodych ludzi, zmotywowanych, a także kulturalnych i potrafiących sprawnie obsłużyć klienta. Chcemy w jak największym stopniu przyciągnąć i zachęcić do naszych usług klienta. Wystrój wnętrza będzie nowoczesny, bez zbędnego przepychu i przesadnego zdobienia, dodatków. Klient ma się u nas czuć dobrze. Stawiamy na atrakcyjne ceny, które będą na akceptowalnym poziomie. Jeżeli ludzie będą mogli sobie pozwolić na skorzystanie z naszej oferty to będą do nas wracać, co jest bardzo ważne.

II. Niezbędne prace do wykonania.

Najważniejsza kwestia to odpowiednie wyposażenie kuchni w naszym barze. Musi być ona wyposażona we wszystkie konieczne sprzęty, a także konieczne jest zachowanie maksimum czystości i higieny. Jeżeli tego nie spełnimy to instytucje sanitarne nie zezwolą na uruchomienie działalności. Sprzęty muszą być większe niż te użytkowane w domu, ponieważ będziemy wykonywać dużo więcej potraw w krótszym czasie.
Niezbędne jest odświeżenie lokalu, ponieważ od dawna nie był użytkowany. Należy odmalować ściany, dokonać napraw posadzki na głównej sali, oraz w kuchni. Konieczny jest również zakup stolików i krzeseł. Kilka ławek da się odratować, należy je jednak odnowić. Będą miały zastosowanie, jako ławki na zewnątrz budynku. Planujemy również przygotowanie terenu pod parking dla klientów, ponieważ nie jest on wyłożony kostką brukową, a jedynie wysypany żwirem, co w deszczowe dni wygląda bardzo nieatrakcyjnie i zniechęcająco dla osób przyjezdnych. Konieczne jest również przygotowanie reklamy naszego baru, w formie ulotek, a także strony internetowej, na której znajdować się będzie nasza oferta.

III. Koszty przedsięwzięcia.

Koszty otworzenia naszego baru to głównie koszty związane wyposażeniem i umeblowaniem lokalu. Znacznie niższa kwota to koszt przygotowania parkingu dla klientów, a także koszty reklamy naszej działalności. Duży nacisk kładziemy, na jakość wykonania strony internetowej, na której będzie można zapoznać się z naszą ofertą. W przyszłości planujemy zamawianie posiłków na dowóz, właśnie za pomocą naszej strony internetowej. Klient będzie mógł dokonać płatności online, a my pod wskazany adres dowieziemy zamówienie. Oczywiście dowóz i oferta zamówień online będzie dla klientów z obszaru naszego miasta.

1. Koszty związane z lokalem.
Koszty związane przygotowaniem naszego lokalu do prowadzenia baru to kwota około
20 – 25 tysięcy złotych. W tym około 70% tej sumy to koszty niezbędnego wyposażenia. Reszta to koszty związane z odświeżeniem wnętrza, czyli pomalowanie ścian, oraz odnowienie posadzek.

2. Pozostałe koszty.
Do pozostałych kosztów można zaliczyć koszt przygotowania parkingu na samochody naszych klientów. Koszt w granicy 5 000 złotych. Następnym istotnym kosztem jest zakup niezbędnych artykułów spożywczych koniecznych do rozpoczęcia działalności naszego baru. Na początek powinna wystarczyć suma 2-3 tysięcy złotych. Planujemy również reklamę w formie ulotek, a także strony internetowej z zamawianiem online w obrębie naszego miasta. Koszt tego przedsięwzięcia do około 3 tysięcy złotych.

Strony: 1 2