Kalendarze firmowe – znaczenie dla biznesu

10/07/2017

Każdy, kto prowadzi własną firmę lub planuje ją założyć, zastanawia się, w jaki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów i nawiązać z nimi współpracę. Coraz częściej, jako jedną z form reklamy, wykorzystuje się wszelkiego rodzaju terminarze, kalendarze ścienne czy biurkowe. Dlaczego są tak popularne?

Spersonalizowany gadżet

W dzisiejszych czasach, mimo ogromnego postępu technicznego, trudno obyć się bez papierowego kalendarza. W większości mieszkań, siedzibach firm i instytucjach (urzędy, szkoły, szpitale itd.) znajdziemy chociaż po jednej sztuce – na biurku czy ścianie. Popularność tych produktów może wynikać z faktu, że są nie tylko funkcjonalne, ale także eleganckie i nowoczesne. Jeśli je dodatkowo spersonalizujemy, mogą zostać wykorzystane jako kalendarze reklamowe, promujące naszą markę. Będą wtedy stanowić zarówno doskonałe narzędzie pracy, element wyposażenia wnętrza, jak i praktyczny prezent czy gadżet dla współpracowników i kontrahentów.

Kalendarz firmowy

 

Kalendarze firmowe – jakie dodatki można dobrać?

Wielu producentów posiada w swojej ofercie zarówno gotowe produkty, jak i te dostępne na zamówienie. W większości istnieje możliwość ich personalizacji – wyboru materiału, z jakiego będą wykonane, wzorów czy grafik, które mają być na nich umieszczone itd. W zależności od rodzaju, wyróżniamy kalendarze firmowe:

  1. książkowe – możemy zdecydować o wyglądzie wnętrza (układ dzienny lub tygodniowy, miejsce na notatki czy wpisanie telefonów i adresów, wklejki z grafikami związanymi z działalnością firmy, dane teleadresowe w stopce, sentencje na każdy dzień, inne informacje ważne dla firmy, tasiemka z logo lub hasłem reklamowym) czy okładki (materiał z jakiego ma być wykonana, kolor, wzór, nadruk z logo czy grafiką reklamową firmy, tłoczenia lub grawer, zamykanie na gumkę, miejsce na długopis);
  2. plakatowe i wieloplanszowe – mamy wpływ na wielkość, ilość stron, rodzaj papieru, sposób mocowania kalendarza, wygląd i rozmieszczenie grafik, dodatkowe informacje (profil działalności firmy, hasło reklamowe, dane teleadresowe, logotyp, oznaczenie ważnych dat);
  3. jedno- i trójdzielne – możemy wybrać format i rodzaj papieru, ilość kalendariów, pasek z okienkiem wskazującym aktualną datę, a także zdecydować o rozmieszczeniu grafik i dodatkowych informacji na temat firmy (logo, profil działalności, hasło reklamowe, dane teleadresowe itp.);
  4. biurkowe (piramidki) – mamy możliwość zdecydowania o wielkości i rodzaju kalendarza (klejony lub spiralowany) i kalendarium (np. 3-miesięczne na jednej stronie, 12-kartkowe, 30-kartkowe z dwustronnym zadrukiem itp.), kolorystyce, dodatkowym zabezpieczeniu folią, miejscu na notatki, grafice i informacjach istotnych dla firmy;
  5. planery (biuwary, planszety) – możemy zdecydować o formacie kalendarza firmowego, kolorystyce, rodzaju papieru, rozmieszczeniu kalendarium, grafik oraz informacji o naszej firmie wraz z logotypem.

Kalendarze reklamowe sposobem na promocję biznesu

Często wchodząc do biura lub innego pomieszczenia w firmie, zwracamy uwagę na wyposażenie wnętrza. Jednym z elementów, które trudno przegapić jest kalendarz – ścienny lub biurkowy. Od tego jak będzie wyglądał, zależy chociażby to, czy zapadnie w pamięć potencjalnym klientom i partnerom biznesowym.

Aby kalendarze reklamowe spełniały swoje zadanie, czyli budowały pozytywny wizerunek firmy, muszą być przede wszystkim solidne, wytrzymałe, przejrzyste i atrakcyjne dla odbiorcy. Dużą rolę odgrywa tu format, rodzaj i jakość zamieszczonych na nich grafik, odpowiednia wielkość tekstu, wybór miejsca dla logotypu czy rodzaj kalendarium. Jeśli zadbamy o takie szczegóły, możemy mieć pewność, że nasze kalendarze firmowe staną się skuteczną i niedrogą formą reklamy, promującej nasz biznes.

Autor: dobrekalendarze.pl