Chatbot – istotny trend w obsłudze klienta

21/12/2018

Rozwój, innowacje, technologie. Mieszkamy w cudownym czasie, gdy za pomocą nowoczesnych technologii możemy usprawniać swoje życie. Inteligentny dom – system programów, narzędzi i urządzeń, który jest stworzony by ułatwić i usprawnić nasz codzienny pobyt, a czy są narzędzia, które usprawnią naszą pracę?

W prowadzeniu działalności gospodarczej, w świadczeniu usług czy sprzedawaniu towarów, nadzwyczaj ważnym elementem jest kontakt z klientem i jego obsługa. Produkując najlepsze na świecie towary, Twój biznes nie odniesie sukcesu, jeśli obsługa klienta będzie na niskim lub całkiem żadnym poziomie.

Obsługa klienta

Typowym sposobem kontaktu z klientem jest e-mail czy kontakt telefoniczny. Świadcząc usługę lub sprzedając towary pula typowych zapytań od klientów jest ograniczona, dlatego często na stronach internetowych są przygotowane zakładki o nazwie FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania. Także ogólnie dostępnym modułem jest chat, który pozwala na szybki kontakt i odpowiedź na wszelkiego rodzaju pytania. Wszystkie wymienione narzędzia jednak wymagają dużo czasu i zaangażowania z strony właściciela biznesu lub dodatkowego pracownika, który będzie się zajmował obsługą klientów.

Rozwój biznesu jest niemożliwy, jeśli nie zwiększa się dochód przedsiębiorstwa. Zwiększenie zarobków, dzięki obniżeniu kosztów. Ale czy można ograniczać wydatki na obsługę klienta. W tym zakresie lepiej powiedzieć, że nie ograniczamy środki, a skutecznie optymalizujemy ich rozchód.

Chatbot – istotny trend w obsłudze klienta

Więcej na temat chatbotów dowiesz się na: https://greenparrot.pl/blog/co-to-sa-chatboty-i-jak-je-wykorzystasz-w-swoim-firmie/

Nowoczesne narzędzia do kontaktu z klientem

Chatbot – narzędzie, którego popularność wzrasta z każdym dniem. Jest to narzędzie dostępne w wielu opcjach i można ją dopasować do wymogów każdej działalności i strony.

Nawet najprostszy chatbot, może prawie całkowicie zastąpić obsługę klienta w Twojej firmie. Chatbot – to program lub, w bardziej skomplikowanych wersjach, zbiór programów, który służy do komunikacji z klientami. Tekstowe Chatboty, są interaktywną wersją strony FAQ, i za ich pomocą można znacznie szybciej wyszukać interesujące Cię informacje, uzyskać pomoc czy nawet złożyć zamówienie albo zarezerwować termin.

Przykładowo, chatbot dla Facebook Messenger, którego podstawowa wersja jest całkowicie darmowa, nie tylko odpowiada na pytania klientów, a także pozwala na zautomatyzowanie procesu zamówienia produktów czy usług.

Skuteczność wybranego chatbota ogranicza się tylko do umiejętności i pomysłowości przy jego konfiguracji. Dodatkowo rozwój systemów przetwarzania języka naturalnego nie stoi w miejscu. Warto spojrzeć na zaawansowane systemy, takie jak Siri od Apple, Alexa od Amazon oraz Google Assistant. Głosowe, wideo czy tekstowe – systemy botów są idealnym narzędziem, które usprawnią obsługę klienta w Twojej firmie, a Ty będziesz miał czas na produkowaniu nowych pomysłów i rozwoju swojej działalności.