Dlaczego warto zainwestować w PR?

02/03/2019

Budowanie świadomości marki i dbanie o jej pozytywny wizerunek – tym w dużym uproszczeniu zajmują się specjaliści ds. public relations. O tym, że usługi te zyskują w ostatnim czasie coraz większą popularność, świadczy chociażby powstawanie firm, które zajmują się outsourcingiem tego rodzaju usług. Czy warto skorzystać z takiego rozwiązania?

Agencja PR – pełen profesjonalizm

Agencja PR to najczęściej podmiot zewnętrzny, obserwator, którego pracownicy potrafią ocenić na chłodno mocne i słabe strony danego przedsiębiorstwa i wykorzystać je skutecznie w działaniach promocyjnych. Oczywiście współpraca pomiędzy firmą a agencją musi opierać się na zaufaniu i komunikacji. Określenie celów i środków do ich realizacji pozwala na opracowanie i wdrożenie strategii promocyjnej, która będzie w danym przypadku najskuteczniejsza. Zainwestowanie w profesjonalną pomoc może okazać się tutaj najlepszym pomysłem – przestajemy działać po omacku, chwytając się różnych pomysłów. Profesjonaliści podpowiedzą najlepsze kanały dotarcia do naszej grupy docelowej. Możemy w ten sposób realnie zaoszczędzić – rezygnujemy z tych sposobów promocji, które są nieskuteczne.

Dlaczego warto zainwestować w PR?

Motywacja dla pracowników

Choć na ogół myślimy o działaniach agencji public relations ukierunkowanych na pozyskiwanie klientów i budowanie relacji z daną marką, istotne znaczenie mają też działania wewnętrzne. Dzięki komunikacji z pracownikami, działania PR-owe mogą służyć zwiększeniu motywacji pracowników, a co za tym idzie – wydajności ich pracy. Dlaczego? Działania są tutaj skierowane na to, by informować o sukcesach, pokazywać realne wyniki pracy całego zespołu i budzić przekonanie, że wykonywane przez pracowników zadania mają istotne znaczenie. Czy pracownik, który widzi wyniki swej pracy, nie będzie bardziej zmotywowany do działania?

W razie kryzysu

Co zrobić, gdy w firmie wybucha skandal? Jak odmienić złe wrażenie, jeśli sprawa dostaje się do mediów, a nawet – jak odwrócić to na korzyść przedsiębiorstwa? Profesjonalna agencja public relations potrafi pomóc nawet w przypadku poważnych tarapatów. Organizacja konferencji prasowej, opracowanie strategii komunikacyjnej, a nawet – odwrócenie uwagi od nieprzyjemnego wydarzenia – może uchronić firmę przed utratą klientów i stratami finansowymi.

Budowanie zaufania

Co jest najważniejszym zadaniem agencji public relations? Wcale nie zwiększenie zysków i sprzedaży produktów. To może być jeden ze skutków współpracy. Podstawowym celem musi być zbudowanie zaufania pomiędzy klientem a przedsiębiorstwem. Skuteczne działania sprawią, że marka na stałe zagości w świadomości klientów, będą oni przywiązani do produktów lub usług danego przedsiębiorstwa, a przez to staną się najlepszymi ambasadorami – polecą daną firmę wśród spotykanych na co dzień ludzi.

Poważne firmy i politycy doskonale zdają sobie sprawę, jak ważne jest nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją PR. Ukazanie własnej działalności we właściwym świetle pozwala zyskać uznanie w oczach ludzi, co – w przypadku firm – przekłada się na realne zyski.