Czy gazetki reklamowe przynoszą jeszcze efekty?

03/07/2019

Wraz z rozwojem marketingu cyfrowego, chatbotów, automatyzacji w kontakcie z potencjalnym i obecnym klientem, a także reklamy za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych myśl o wykorzystaniu gazetki reklamowej celem wprowadzenia na rynek oferty swojej firmy może wydawać się niektórym staromodna. Przy tych wszystkich zaawansowanych technologiach marketingowych, czy ma jeszcze sens stawiać na gazetki reklamowe?

Gazetki reklamowe – dlaczego warto?

Marketing za pośrednictwem gazetki reklamowej jest wbrew pozorom skuteczny na wiele sposobów, np. jeśli chodzi o tworzenie sieci kontaktów – można je rozdawać po rozmowie z potencjalnymi klientami lub kontrahentami, są dodatkiem do wizytówki firmowej w czasie coraz popularniejszych networkingów, w czasie targów stanowią idealne przedłużenie Twojego kontaktu z klientem. Poza tym:

  • są one tanie w dystrybucji
  • można je skierować na idealną grupę docelową.

Dzięki temu, iż żyjemy dzisiaj w zdigitalizowanym świecie – gazetki reklamowe wykonane przez dobrą drukarnię taką jak dobredrukowanie.pl mogą być punktem, który pomoże wyróżnić się na tle konkurencji. I co najważniejsze, można je zaprojektować w specjalnym kreatorze i wydrukować w drukarni online. System prevlight sprawdzi plik i dostosuje go do wydruku. Prawda, że proste?

gazetka reklamowa

Ale jak skuteczne są gazetki promocyjne w marketingu?

Przede wszystkim docierają do odbiorców docelowych. Gazetki tego rodzaju to w zasadzie materiały drukowane zawierające informacje o Twojej firmie i jej ofercie. Są one zazwyczaj rozprowadzane osobiście ręcznie podczas:

  • wydarzeń branżowych i eventów
  • networkingu
  • spotkań
  • targów

Ta metoda dystrybucji oznacza, że możesz kierować reklamy na osoby, które Twoim zdaniem będą zainteresowane ofertą Twojej firmy. Z racji tego, że broszury są dystrybuowane ręcznie, są one opłacalne, a przekazywanie czegoś ręcznie oznacza, że jest większa szansa na to, że ludzie przejrzą gazetkę. Gazetki reklamowe dostarczają bowiem namacalnego elementu marketingu, przekazywanego tylko tym, których kwalifikujesz jako potencjalnych klientów.

Gazetka reklamowa to narzędzie marketingu bezpośredniego i sensorycznego. Dlatego też zapytaj w drukarni online (np. dobredrukowanie.pl) o dodatkowe uszlachetnienia jak liquid metal, lakier wybiórczy, lakier 3D, flok i wiele innych.

Umieszczenie gazetki fizycznej tam, gdzie ma to sens – niesie informacje o wiele bardziej znaczące i przyciąga uwagę potencjalnych klientów bardziej niż reklama, którą mogą zobaczyć w sieci. Gazetki promocyjne są dużo łatwiej dostępne, ponieważ wszystko, co trzeba zrobić, to wyciągnąć je z szuflady, jeśli chce się ponownie odczytać informacje lub przekazać je znajomemu, podczas gdy jak wiemy reklama w sieci może być trudna do odnalezienia i zlokalizowania. Dzięki temu też można przekazać więcej informacji w przyjemny wizualnie sposób, a nie ma nic lepszego niż otwarcie nowej gazetki i wąchanie zapachu świeżego atramentu!