Biznes plan: Firma budowlana

Jeśli starasz się o dotację z Urzędu Pracy na dofinansowanie swojej nowej firmy budowlano-remontowej, ten biznesplan niewątpliwie będzie Ci pomocny.

SPIS TREŚCI:
1) Opis planowanej inwestycji oraz zakres działalności
2) Miejsce prowadzenia działalności
3) Określenie niezbędnych wydatków
4) Wkład własny oraz doświadczenie
5) Szanse powodzenia działalności

1) Opis planowanej inwestycji oraz zakres działalności

Planuję otworzyć działalność polegającą na świadczeniu usług budowlanych. Moim celem jest z czasem rozwinięcie działalności w prężnie działającą firmę budowlaną, zdolną podjąć niemalże każdą inwestycję. Zdaję sobie jednak sprawę, że działanie takiej firmy wymaga bardzo dużych nakładów finansowych dlatego na początku chcę się zająć świadczeniem tych usług, które leżą w zakresie moich możliwości, jak chodzi o zakup odpowiedniego sprzętu.

W związku z tym ilość usług, które będą przeze mnie świadczone, z pewnością będzie dość ograniczona. Jednak dynamiczny rozwój rynku nieruchomości powoduje, że zapotrzebowanie na różnorodne usługi jest coraz większe.

Mam zamiar zgromadzić sprzęt, który będzie potrzebny do budowy domu jednorodzinnego. Początkowo byłyby to największe zlecenia, jakich mogłaby się podjąć moja firma. Oczywiście do zleceń, które byłbym w stanie wykonać, zaliczam także różnorodne prace wykończeniowe, zarówno wewnątrz, jak też na zewnątrz budynków. Dlatego wielu klientom będę mógł zaoferować kompleksowe wykonanie prac, począwszy od budowy domu a na najdrobniejszych szczegółach wykończenia skończywszy.

2) Miejsce prowadzenia działalności

W przypadku działalności takiej jak usługi budowlane, są one realizowane każdorazowo w miejscu wskazanym przez klienta. Dlatego też nie ma konieczności otwierania i prowadzenia biura, co na pewno jest bardzo dobre, ponieważ są to dość znaczne koszty.
Potrzebne mi jest tylko miejsce, który służyłoby za magazyn do przechowywania sprzętu oraz narzędzi. W domu moich rodziców znajduje się dość obszerny budynek gospodarczy którego zgodzili się mi użyczyć do celów prowadzonej działalności jako miejsce na przechowywanie sprzętu. Budynek niedawno został odnowiony, dlatego też nie wymaga wkładu finansowego. Jest do niego bardzo dogodny dojazd, dlatego na pewno nie będzie problemu z tym, aby szybko zdjąć czy załadować na samochód niezbędne sprzęty.

Początkowo zamierzam świadczyć usługi w najbliższej okolicy, gdzie przede wszystkim najłatwiej jest mi pozyskać klientów oraz zadbać o odpowiednią reklamę swojej firmy. Ponadto bez problemu mogę na posesji rodziców umieścić szyld reklamowy, a z racji tego, iż znajduje się ona bezpośrednio przy dość uczęszczanej drodze wojewódzkiej, z pewnością przyciągnie uwagę wielu osób.

3) Określenie niezbędnych wydatków

Kwota dotacji, o jaką występuje, ma służyć przede wszystkim zakupowi niezbędnych urządzeń i sprzętów, bez których świadczenie tego typu usług nie będzie możliwe. Początkujący przedsiębiorca powinien mieć w wyposażeniu swojej firmy rusztowania oraz betoniarkę i kilka sztuk narzędzi niezbędnych do remontów.
Narzędzia to przede wszystkim: łopaty, poziomice, łomy, kilofy, młotki, wkręty, wiertarki, młoty pneumatyczne, siekiera, piła łańcuchowa, kątownik, szlifierka kątowa, przecinaki, sznurki, taczki oraz wiele, wiele innych.
Wszystko zależy od specjalizacji wykonywanej usługi. Sprzęt kupowany do użytku przez pracowników firmy budowlanej powinien być przede wszystkim nowy oraz najlepiej markowy. Jedynie towar markowy może zagwarantować kilka lat pracy bez usterek.

Oczywiście dzisiaj konieczne jest także kupno wielu urządzeń znacznie nowocześniejszych, jak na przykład dalmierz laserowy czy tak zwany kąt laserowy, który pozwala na niezwykle precyzyjne odtworzenie linii poziomych i pionowych. Takie urządzenia wprawdzie nie należą do najtańszych jednak pomagają bardzo skutecznie w pracy i dzięki nim można dość znacznie przyspieszyć wykonanie wszystkich prac.
Dlatego łączny koszt zakupu niezbędnych narzędzi wyniesie około 25 tysięcy złotych.
Posiadam już dość sporo mniejszych narzędzi, które także będą wykorzystywane do wykonywania prac. Dysponuję także samochodem dostawczym, dzięki któremu bez problemu będę mógł przewozić niezbędne narzędzia oraz rusztowania na plac budowy. Jeżeli mowa o rusztowaniach, początkowo planuję zakup takiej ilości, aby można było wykonać prace na 2 ścianach domu jednorodzinnego. W przypadku konieczności ustawienia większej ich ilości, bez problemu mogę je wypożyczyć, w niedalekiej odległości od mojego miejsca zamieszkania działa bowiem firma, oferująca taką możliwość. Powodem takiej decyzji jest dość wysoki koszt zakupu dużej ilości rusztowań. Z czasem oczywiście planuję dokupienie większej ilości, aby być niezależnym i bez problemu móc wykonywać każde zlecenie.