Biznesplan: Sklep sportowy

Przykładowy biznes plan sklepu sportowego.

SPIS TREŚCI:
1) Opis planowanej działalności i jej lokalizacja
2) Przystosowanie lokalu
3) Wyposażenie sklepu i jego koszt
4) Pozostałe wydatki
5) Szanse powodzenia sklepu

1) Opis planowanej działalności i jej lokalizacja

Moim zamiarem jest prowadzenie sklepu sportowego który spełniałby wszystkie wymagania klientów, którzy poszukują związanych ze sportem produktów. Obecnie w wielu tego typu miejscach nie można kupić wszystkiego, czego są to sklepy z nastawieniem na sprzęt sportowy lub wyłącznie odzież tego typu czy obuwie. Zamierzam otworzyć sklep, w którym każdy kto ma zamiar kupić odzież i sprzęt sportowy zrobi to bez problemu. Oczywiście nie da się wszystkiego pomieścić w sklepie i na magazynie, jednak sprzęty o większych gabarytach klienci będą mogli zamawiać w sklepie, z terminem oczekiwania zazwyczaj do 2 dni roboczych.

Na potrzeby sklepu, który zamierzam otworzyć, udało mi się znaleźć dość sporych rozmiarów lokal, położony około 300 metrów od głównej ulicy, jednakże z bardzo dobrym dostępem do niego oraz z dość dużym parkingiem przed budynkiem. Ponieważ planuję wprowadzić także sprzedaż rowerów, mogę wykorzystać, za zgodą właściciela jego część na wystawianie w okresie letnim posiadanego asortymentu. Zamierzam także podjąć współpracę ze znajdującym się niedaleko serwisem rowerowym, który dla klientów mojego sklepu wykonywałby wiele napraw priorytetowo i przede wszystkim znacznie taniej. Myślę, że takie miejsce jest w mieście potrzebne, ponieważ do tej pory ktoś, kto uwielbia na przykład jazdę rowerem, w innym sklepie musiał poszukiwać roweru, w innym ubrań a jeszcze w innym niezbędnych akcesoriów.

2) Przystosowanie lokalu

Lokal jest dość nowoczesny, dlatego nie wymaga zbyt wielu prac. Jednak jest to jedna przestrzeń, która wymaga podziału na część sprzedażową, magazynową oraz część socjalną. Wystarczy jednak jedynie postawienie ścianek działowych, aby można było przystępować do wyposażania sklepu. Te prace można przede wszystkim wykonać dość szybko i bez zbędnej ingerencji czy demontowania tego, co obecnie znajduje się w lokalu. To zaś w bardzo dużym stopniu obniża koszty związane z rozpoczęciem działalności.

3) Wyposażenie sklepu i jego koszt

Chcąc otworzyć sklep sportowy najlepiej znaleźć hurtownię, w której zaopatrzymy się i wyposażymy się w cały asortyment sklepowy. Prezentowane są tam meble by wyposażyć sklepy sportowe, które są funkcjonalne i estetycznie wykonane, oraz są dopasowane do odpowiedniej branży sklepowej. Asortyment takiej hurtowni jest bardzo duży, więc można stworzyć bardzo ładny sklep sportowy. W skład takiego sklepu muszą wchodzić meble takie jak regały uniwersalne, które są przeważnie wykonywane z płyt, które są laminowane, które mają określone wymiary, ale można zamówić sobie też niestandardowe. Posiadają one różne kolory, więc należy wybrać coś do swojego sklepu najbardziej odpowiedniego.

Dostępne są również regały druciane, które są stabilne i łatwo się je montuje. Posiadają one funkcje, w której łatwo można regulować sobie rozstaw półek i wtedy można wyłożyć całą ekspozycję danego towaru. Natomiast lady konfekcyjne są bardzo dobre jakościowo i można je łączyć ze sobą, bo posiadają różne rozmiary. Ekspozytory produkowane są ze styropianu lub innego tworzywa, które są specjalnie produkowane pod rajstopy czy czapki, bluzki i wiele innych rzeczy dostępnych w sklepie sportowym. Musimy w takim sklepie mieć również manekiny, na których wyeksponujemy nasz towar tak, aby klienci chętnie zatrzymywali się przed wystawą. Manekiny mogą być w kolorze cielistym białym lub czarnym, ale najładniejsze są takie naturalne, które przypominają człowieka, bo posiadają również głowę i włosy.