Biznesplan: Firma transportowa

IV. Analiza rynku.

Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu działalności oferującej usługi transportowe, przeprowadzono szczegółową analizę rynku. Duży nacisk położono na to, aby sprawdzić jak duże może być zainteresowanie naszymi usługami. Liczymy, że z usług będą korzystały zarówno osoby prywatne, jak również inne firmy.

V. Szanse powodzenia przedsięwzięcia.

Firma transportowa w naszych okolicach ma bardzo duże szanse na powodzenie i rozwój. W okolicy nie ma firmy, która oferowałaby tak szeroki zakres usług transportowych. Od transportów busami dostawczymi, do usług pojazdami wielkogabarytowymi. Naszą ofertę zamierzamy kierować do osób prywatnych oraz do innych przedsiębiorstw.
Planujemy współpracę z firmą sprzedającą materiały budowlane, polegającą na świadczeniu usług transportowych, samochodem ciężarowym – wywrotką. Głównie chodzi o transport piasku, żwiru do klientów. Firma posiada małą flotę pojazdów i po wstępnych rozmowach, chętnie rozpocznie z nami współpracę.

Oprócz tego, planujemy również przewóz mebli na rzecz klientów prywatnych, którzy zakupią meble w jednym z największych salonów meblowych w okolicy. Salon znajduje się w bliskiej odległości, od naszego placu i siedziby firmy. Dzięki przeprowadzonym obserwacją dowiedzieliśmy się, że salon nie posiada swojego transportu, dlatego nasze usługi mają dużą szansę powodzenia.

Samochody ciężarowe z naczepami będą oferowały usługi na rzecz firm spedycyjnych, które szukają wolnych samochodów z kierowcą, do przewozu różnego rodzaju towarów. Nasza flota samochodów będzie młoda, dzięki czemu będziemy wiarygodnym i rzetelnym kontrahentem. Leasing na zakup pojazdów jest możliwy, firma będzie spełniać konieczne formalności. W związku z prowadzeniem działalności z flotą kilku samochodów, konieczne będzie zatrudnienie kilku kierowców z uprawnieniami do przewozu towarów oraz z prawem jazdy wymaganej kategorii. Dzięki temu, kilka osób otrzyma stałą i legalną pracę.