Szkic biznes planu dla hotelu. Dzięki niemu dowiesz się co brać pod uwagę planując otworzyć hotel.
I. Opis działalności
1. Lokalizacja
2. Dopasowanie do potrzeb klientów
II. Niezbędne prace do wykonania
III. Koszty przedsięwzięcia
1. Koszty związane z lokalem
2. Pozostałe koszty
IV. Analiza rynku
V. Szanse powodzenia przedsięwzięcia
I. Opis działalności.
Planowaną działalnością jest hotel, który będzie oferował szeroki zakres dodatkowych usług dla swoich klientów. Działalność ta, nie będzie polegała tylko na świadczeniu usług noclegowych. Hotel ten ma być planowo miejscem, do którego chętnie goście będą powracać. Chcemy dla naszych gości świadczyć usługi takie jak, sauna, gra w bilard, wynajem kortu tenisowego, basen. Możliwe, że dzięki takim atrakcjom przyciągniemy większą ilość klientów.
1. Lokalizacja.
Miejsce naszej planowanej działalności znajduje się w okolicach głównej trasy, często uczęszczanej przez podróżujących i szukających wypoczynku w górach. W naszych okolicach znajdują się bardzo atrakcyjne tereny leśne. W odległości 15 kilometrów znajduje się schronisko dla osób lubiących wędrówki po szlakach górskich. Budynek, który zostanie wynajęty na potrzeby działalności, wymaga pewnych prac remontowych, właściciel budynku zgodził się na obniżony czynsz właśnie z uwagi, na konieczność przeprowadzenia remontu. Jest to dla nas bardzo korzystne.
Warto zwrócić uwagę na to, że w przeszłości budynek służył jako dom weselny, z pokojami noclegowymi dla gości weselnych. Dzięki temu nie potrzeba ogromnych nakładów pracy, aby przystosować budynek do naszej działalności. Jedyne duże prace adaptacyjne, to podzielenie wielkiej sali weselnej, na dwa lub trzy pomieszczenia, gdzie na pewno znajdować się będą sala do spożywania posiłków, oraz sala bilardowa. Dużą zaletą jest również to, że w pobliżu naszego hotelu znajduje się duży parking, na samochody naszych przyszłych gości. Cały teren jest ogrodzony, co daje gwarancję bezpieczeństwa. Oprócz tego, w pobliżu sali do spożywania posiłków, znajduje się duży taras na którym w okresie letnim można umieścić stoliki dla gości hotelowych.
2. Dopasowanie do potrzeb klientów.
Oferta naszego hotelu, ma być skierowana do wszystkich osób planujących wypoczynek w górach, oczywiście chcemy również świadczyć usługi osobom, które są w okolicy przejazdem i szukają noclegu na jedną noc. Nasz budynek położony jest w pobliżu jednej z głównych tras. W okolicach również znajduje się piękny las i schronisko oddalone od nas kilkunastoma kilometrami, do którego można dotrzeć górskim, leśnym szlakiem.
Zamierzamy świadczyć nasze usługi, w atrakcyjnych, przyciągających klientów cenach. Każdy z klientów znajdzie u nas coś dla siebie. Jeżeli pogoda nie dopisze, to umożliwimy naszym klientom korzystanie z sali bilardowej, sauny, czy baru przy którym będzie można spędzić deszczowy wieczór. Oczywiście będziemy również oferować ciekawe atrakcje w pogodne dni. Uważamy, że dużym powodzeniem będzie cieszyć się kort tenisowy, oraz korzystanie z hotelowego basenu, który wymaga jedynie małej renowacji. Za te atrakcje zamierzamy pobierać drobne opłaty, w takiej wysokości, aby każdy mógł sobie na nie pozwolić.
II. Niezbędne prace do wykonania.
Najbardziej konieczne prace, to dostosowanie naszej sali weselnej do naszej działalności. Trzeba podzielić ją na dwa lub nawet trzy pomieszczenia. Kuchnia, która była użytkowana w domu weselnym, jest w bardzo dobrym stanie, dlatego wystarczy ją odświeżyć i wykonać ewentualną wymianę niektórych sprzętów. Należy odświeżyć wszystkie pokoje gościnne. Trzeba pomalować ściany, zmienić wykładziny podłogowe. Konieczny jest również zakup łóżek i pościeli, ponieważ te które pozostały po poprzedniej działalności, nie nadają się już do niczego.
Bardzo ważny jest również zakup wyposażenia pomieszczeń rekreacyjnych, które planujemy stworzyć dla naszych gości hotelowych. Potrzebne jest kompletne wyposażenie pomieszczenia, z którego chcemy stworzyć saunę hotelową. Musimy również zakupić dwa stoły bilardowe, oraz bile i kije, potrzebne do gry. Pomieszczenie, które przystosujemy pod minibar z alkoholami, należy odświeżyć i zakupić wyposażenie baru.
Na zewnątrz budynku znajduje się nieużytkowany od dawna kort tenisowy, oraz basen. Mamy zamiar odnowić kort, aby możliwe było jego użytkowanie. Basen zostanie poddany renowacji przez specjalistyczną firmę, która zajmuje się budową oraz serwisowaniem basenów zewnętrznych. Goście hotelowi będą mogli z niego korzystać w pogodne dni.
III. Koszty przedsięwzięcia.
Koszty otworzenia hotelu, to w naszym przypadku głównie koszty związane z adaptacją budynku, dla naszej działalności. Dużym kosztem, również będzie zakup wyposażenia, do usług przez nas oferowanych. Koszty remontu, adaptacji budynku, odnowienia naszych rekreacyjnych atrakcji oraz zakupu niezbędnego wyposażenia. Kosztem będzie również reklama naszego hotelu. Panujemy stworzenie strony internetowej z możliwością rezerwacji. Chcemy również zainwestować w bannery reklamowe, ulotki, oraz wizytówki.
1. Koszty związane z lokalem.
Koszty związane z przygotowaniem lokalu do prowadzenia naszej działalności oscylują w okolicach 150-200 tysięcy złotych. Zawarte są w tym koszty koniecznych prac remontowych oraz zakupu wyposażenia hotelu. Liczymy również, że kwota ta wystarczy na przygotowanie atrakcji rekreacyjnych dla gości hotelowych. Koszty te to około 90-95% całej potrzebnej nam kwoty.
2. Pozostałe koszty.
Pozostałe koszty, to koszty na reklamę, stronę internetową z możliwością rezerwacji pobytu w hotelu. Będziemy chcieli również zakupić ulotki, wizytówki oraz bannery reklamowe hotelu. Wszystkie te koszty wyniosą około 10 000 – 20 000 złotych.