Biznesplan: Hotel

IV. Analiza rynku.

Przed podjęciem decyzji o otwarciu hotelu, przeprowadzona została przez nas analiza rynku, oraz potrzeb turystów, którzy będą głównymi naszymi klientami. Patrząc na oferty innych hoteli, nasze usługi są bardzo atrakcyjne. Zainteresowanie wypoczynkiem w naszym rejonie, z roku na rok rośnie coraz bardziej. Liczymy na to, że oprócz turystów, którzy planują spędzić u nas kilka dni, czy tygodni, z naszych usług będą korzystały również osoby, które są w naszych rejonach przejazdem.

V. Szanse powodzenia przedsięwzięcia.

Nasz hotel ma niezwykle duże szanse na powodzenie. W naszej okolicy, ani w promieniu najbliższych 20-30 kilometrów nie ma podobnego hotelu, który oferowałby tyle atrakcyjnych udogodnień swoim klientom. Liczymy na duże zainteresowanie naszym hotelem i oferowanymi przez nas usługami dodatkowymi. Jako jedni z nielicznych w naszym rejonie, prowadzić będziemy możliwość rezerwacji terminu poprzez stronę internetową. Oferować będziemy płatności online, za których wcześniejsze dokonanie, naliczany będzie rabat w wysokości 5%.
Planujemy również udostępniać nasze atrakcje, takie jak basen, czy kort tenisowy, sala bilardowa, oraz sauna, mieszkańcom pobliskich miejscowości. Będą mogli przyjść i za drobną opłatą skorzystać z naszych atrakcji rekreacyjnych.

Żaden z okolicznych hoteli nie oferuje tak szerokiego zakresu dodatkowych usług. W większości są to tylko i wyłącznie noclegi bez innych atrakcji. Żaden inny hotel znajdujący się w pobliżu, nie jest o tak wysokim standardzie wykończenia jak nasz, oraz nie posiada ogrodzonego terenu wokół siebie. Dzięki temu, nasi klienci hotelowi nie będą obawiać się o swoje pojazdy, które u naszej konkurencji muszą zostawiać na przydrożnych, nieoświetlonych parkingach.
Uważamy, że nasza działalność ma bardzo duże szanse powodzenia. Łącząc tak dużą ilość atrakcji, wysokiego standardu wykończenia oraz atrakcyjność cen, jesteśmy pewni że nasz hotel będzie chętnie odwiedzany i zamieszkiwany przez klientów. Nasze ceny będą na podobnym poziomie jak naszej konkurencji, z tym jednak że my, będziemy oferowali o wiele więcej i w lepszym standardzie niż inni.

Według naszych obliczeń, przy wykorzystaniu 60% naszych możliwości, w ciągu miesiąca, planowane przychody zezwolą na wszelkie opłaty związane z zarządzaniem i utrzymaniem budynku. Starczą również na pensje dla wszystkich naszych pracowników. Tym bardziej uważamy, że nasza działalność ma ogromne szanse powodzenia.