IV. Analiza rynku
Nim została podjęta decyzja o otworzeniu firmy sprzątającej, dokonano analizy lokalnego rynku pod kątem tej usługi. Przede wszystkim duży nacisk został położony na to, aby sprawdzić, jak duże powodzenie będą miały planowane usługi sprzątania biur w lokalnych firmach. Pytani w ankiecie przedsiębiorcy wyrazili zainteresowanie usługą. Zadeklarowali również korzystanie już wcześniej z takich usług, jednak nie do końca byli z nich zadowoleni. Wiemy zatem, że dzięki świadczeniu usług sprzątających na najwyższym poziomie możemy konkurować z istniejącymi już firmami tego typu. Na rynku znajdują się obecnie dwie firmy tego typu.
V. Szanse powodzenia przedsięwzięcia
Firma sprzątająca ma bardzo duże szanse na powodzenie w naszym mieście, ponieważ obecnie świadczone usługi naszej konkurencji są na niskim poziomie, i klienci nie są z nich w pełni zadowoleni. Ponadto zamierzamy wejść w rynek, na którym nie jest obecna żadna z firm konkurencyjnych. Rynkiem tym jest oferowanie usług sprzątania osobom prywatnym. Zamierzamy w tym zakresie przedstawić szeroki profil usług. Przykładowo będzie istniała możliwość zamówienia samego mycia okien kilka razy do roku (najczęściej w okresach przedświątecznych), lub też regularnego sprzątania wraz z praniem i prasowaniem. Jest to doskonałe rozwiązanie dla osób nie mających czasu na wykonywanie takich czynności we własnym zakresie. Liczymy na duże zainteresowanie tą właśnie formą działalności.
Planujemy także dojeżdżać do biur położony poza miastem. Poza granicami miasta jest bardzo wiele siedzib dużych firm, do których dojazd jest kłopotliwy dla naszej konkurencji. Chcąc odpowiadać na tą potrzebę, pragniemy dojeżdżać również i tam. Jest to nowatorskie podejście, nie świadczone wcześniej przez żadną inną firmę sprzątającą w naszym mieście.
W nadchodzącej przyszłości chcemy umożliwić naszym klientom zamawianie usługi online. Pragniemy na naszej stronie internetowej zbudować cały panel dla klienta, dzięki któremu mógłby on zdalnie zarządzać usługą. W ten sposób klient mógłby przedłużać abonament, wybierać najkorzystniejszą dla siebie ofertę, korzystać z promocji oraz informować nas o wyjazdach lub urlopach. Obecnie żaden z naszych konkurentów nie posiada takiej platformy, więc byłaby to swojego rodzaju innowacja. Kolejnym krokiem byłoby stworzenie aplikacji mobilnej o zbliżonej funkcjonalności, jednak dostosowanej do smartphonów i tabletów, których popularność stale rośnie.
Warto dodać, że nasza firma będzie wymagać dużej liczby pracowników. W związku z tym wiele osób w okolicy może znaleźć zatrudnienie, co powinno korzystnie wpłynąć na kondycję naszego miasta. Jest to praca zarówno dla osób młodych jak i starszych. Nie wymaga wykształcenia ani dużego doświadczenia, w związku z tym może być idealnym wyborem dla osób zaczynających pracę zawodową.