Biznes plan: Zakład krawiecki

Biznesplan zakładu krawieckiego.

I. Opis działalności
1. Lokalizacja
2. Dopasowanie do potrzeb klientów
II. Niezbędne prace do wykonania
III. Koszty przedsięwzięcia
1. Koszty związane z lokalem
2. Pozostałe koszty
IV. Analiza rynku
V. Szanse powodzenia przedsięwzięcia

I. Opis działalności.

Planowana działalność to zakład krawiecki, który będzie oferował szeroki zakres usług dla swoich klientów. Miejsce tego typu kojarzy się nam przede wszystkim z poprawkami typu, skrócenie nogawek spodni, poszerzenie, zwężenie ciuchów, czy wszycie zamka błyskawicznego. Nasza działalność będzie polegała jednak również na szyciu ubrań na wymiar. Głównie będą to suknie wieczorowe, ślubne. Pragniemy sprostać wymaganiom jak największej grupy klientów. Jeżeli klient będzie miał wizje jak chciałby, aby wyglądała suknia na pewno postaramy się o idealne odwzorowanie o ile tylko będzie to możliwe.

1. Lokalizacja
Na prowadzenie naszej działalności udało się znaleźć atrakcyjne miejsce. Jest to lokal położony w pobliżu ścisłego centrum naszego miasta. Jego okolice każdego dnia odwiedzane są przez ogromne ilości ludzi, którzy odwiedzają pobliskie centra handlowe. Właściciel lokalu ze względu, że konieczne jest wykonanie drobnych prac remontowych, zgodził się na obniżenie czynszu za wynajem. Jest to dla nas bardzo atrakcyjne rozwiązanie.
Wcześniej był tam prowadzony sklep z używaną odzieżą. Od kilku miesięcy obiekt stoi jednak niewykorzystywany do żadnej działalności. Nie jest konieczne przeprowadzenie żadnych prac adaptacyjnych. Układ lokalu jest odpowiedni, posiada również przymierzalnię, co jest dla nas istotne. Nasz lokal posiada również należący do niego parking na kilka samochodów osobowych, co jest niezwykle atrakcyjne, ponieważ nasi klienci nie będą musieli płacić za postój, tak jak ma to miejsce na parkingach okolicznych.

2. Dopasowanie do potrzeb klientów.
Nasza oferta skierowana będzie głównie do lokalnej społeczności. Będziemy jednak starali się reklamować w Internecie, aby zachęcić do naszych usług krawieckich osoby przyjezdne z pobliskich miast. W okolicy znajduje się masa sklepów odzieżowych, nie ma jednak żadnego zakładu krawieckiego. Nie mamy, więc w pobliżu konkurencji.
Stawiamy na miłą obsługę klienta. Potrafimy dopasować się do indywidualnych wymagań i przekonań. Nasze usługi będą wykonywane z największą starannością o najdrobniejszy detal. Każda nasza kreacja to tak naprawdę nasza reklama, ponieważ zadowolony klient to klient, który poleca nas innym osobom, dlatego ważne jest dla nas zadowolenie osób korzystających z naszych usług. Ważne jest również to, aby proste czynności krawieckie nie trwały długo, będziemy starać się je wykonywać w ciągu jednego dnia roboczego. Wystrój naszego lokalu będzie schludny i bez zbędnych dodatków. Klient ma czuć się dobrze, oraz widzieć, że obsługują go profesjonaliści pełni pasji do krawiectwa. Ceny w zakładzie krawieckim będą na umiarkowanym poziomie, odpowiednim do wymagań klienta. Proste czynności typu wszycie zamka czy skrócenie spodni będzie na pewno atrakcyjne cenowo dla każdego. Szycie sukni na wymiar może być droższe zależnie, od jakości materiału, skomplikowanego wzoru, wymagań klienta. Indywidualność i jakość jest w cenie. Nie będą to jednak ceny, przyprawiające o zawrót głowy.

II. Niezbędne prace do wykonania.

Najważniejsza kwestia to zakup profesjonalnych maszyn do szycia i wszystkich innych koniecznych sprzętów, oraz materiałów umożliwiających rozpoczęcie działalności. Musimy zakupić na początek dosyć dużo różnych materiałów, zamków błyskawicznych, czy guzików, aby móc świadczyć nasze usługi. Stopniowo z kolejnymi klientami będziemy rozwijać i powiększać nasze zapasy.

Konieczne jest wykonanie prac remontowych. Nie są to drastyczne prace, nie będą również bardzo drogie w wykonaniu. Należy odświeżyć ściany poprzez ich wymalowanie. W niektórych miejscach konieczne jest wypełnienie ubytków tynkarskich. Potrzeba również odnowić posadzkę, ponieważ stara jest bardzo zniszczona i wybrakowana. Zdecydowaliśmy się na posadzkę z płytek, która będzie najbardziej odpowiednia i łatwa w utrzymaniu czystości. Szczególnie w zimie i okresach deszczowych jest to ważne.

Koniecznie musimy zdecydować się na reklamę naszego zakładu krawieckiego. Będą to ulotki, oraz strona internetowa, ponieważ w dzisiejszych czasach jak czegoś nie ma w Internecie to nie ma tego wcale. Strona internetowa będzie miała formę naszego portfolio, które będzie przedstawiało wykonane przez nas kreacje. Mamy nadzieję, że zachęci to do korzystania z naszych usług.

III. Koszty przedsięwzięcia.

Koszty otworzenia zakładu krawieckiego to głównie koszty remontu lokalu, oraz zakupu niezbędnych materiałów i sprzętu do świadczenia naszych usług. Niewielka kwota to również reklama w formie ulotek. Planujemy ich dystrybucją zająć się sami, aby obniżyć koszty reklamy naszego zakładu. Przywiązujemy dużą uwagę do powstania strony internetowej, która również będzie wiązała się z pewnymi kosztami. Jest to jednak istotne, aby osoby zainteresowane mogły na spokojnie zapoznać się z naszą ofertą właśnie dzięki stronie internetowej.

1. Koszty związane z lokalem.
Koszty związane z przygotowanie lokalu oscylują w granicach 20 tysięcy złotych. Zawarte są w tym ceny niezbędnego wyposażenia, czyli sprzętu do szycia, oraz prac remontowych. Wyposażenie to połowa kosztów przygotowania lokalu.

2. Pozostałe koszty.
Do pozostałych kosztów należy zaliczyć cenę materiałów do szycia, zamków, guzików, wstążek. Jest to kwota około 5 000 złotych. Kolejnym kosztem jest reklama naszego zakładu. Zakup ulotek to kwota rzędu 500 złotych. Dużym dodatkowym kosztem jest stworzenie strony internetowej naszego zakładu. Jej posiadanie wiąże się z kosztem 2 000 złotych.