Ulotki jako nowoczesne narzędzie marketingowe? Dlaczego nie!

W obliczu galopujących zmian w branży reklamowej, przede wszystkim powiązanych z rozwojem internetowych narzędzi promocji, tradycyjne rozwiązania stopniowo tracą zainteresowanie. Tymczasem to właśnie klasyczne ulotki nadal uznawane są za jedną z najbardziej skutecznych, a jednocześnie najtańszych form reklamy. Mogą one zostać wykorzystane w praktycznie dowolnej akcji promocyjnej, a dodatkowo dziś ich efektywność jest wspierana przez liczne innowacyjne usprawnienia.

Analiza grupy docelowej

Podstawą uzyskania pozytywnych efektów kampanii opartej o ulotki jest odpowiednie dopasowanie treści do odbiorcy, co nigdy wcześniej nie było możliwe na taką skalę jak dziś. Inwestując w ulotki, trzeba wiedzieć do kogo dokładnie mają trafić i jakie są realne potrzeby takiego potencjalnego odbiorcy. To dopasowanie przekazu do oczekiwań zaczyna się już na etapie projektowania treści i graficznej oprawy ulotki. Dana grupa docelowa pozytywnie zareaguje na zupełnie inną kolorystykę, styl tekstu, hasło reklamowe, a nawet rodzaj czcionki czy wybrany do wydruku ulotki papier – to wszystko powinno zostać uwzględnione, by ulotka miała w ogóle szansę przynieść oczekiwane rezultaty. Również sposób i obszar dystrybucji muszą zostać dopasowane do konkretnej branży i cech potencjalnego odbiorcy. Specjaliści z firm takich jak Dystrybucja Polska pomogą tak dobrać obszar kolportażu, by z największym prawdopodobieństwem trafić do osób w określonej kategorii wiekowej, młodych rodziców czy osób z wyższym wykształceniem – kryterium doboru może być dowolny zestaw cech socjodemograficznych. Podstawą takiej analizy zawsze są obszerne bazy danych, które następnie są szczegółowo analizowane dzięki narzędziom informatycznym.

Mierzenie efektów

Najważniejsza w ocenie każdej kampanii reklamowej jest jej skuteczność, a tą można dziś precyzyjnie określać. Pozwalają na to liczne mechanizmy kontroli kolporterów, które dają pewność, że ulotki trafiają dokładnie tam, gdzie powinny, ale też motywujące do działania i mierzalne dodatki. Najlepiej w tej sytuacji sprawdzają się kupony promocyjne lub formularze zwrotne, które nie tylko zwiększają prawdopodobieństwo skorzystania przez Klienta z oferty, ale też pozwalają dokładnie określić na ile dobrze sprawdził się dany projekt ulotki i wybrany obszar dystrybucji. Z takim kuponem Klient zgłosić może się do stacjonarnej placówki Firmy, ale może go też wykorzystać w sklepie internetowym, co pozwala bezpośrednio określić różnicę między środkami zainwestowanymi w daną partię ulotek a zyskiem, który przyniosły.

Zwracając się do firmy specjalizującej się w ulotkach, można liczyć na wiedzę i wsparcie osób, które rzeczywiście znają się na swojej branży. Z wykorzystaniem nietypowych materiałów, oryginalnych treści, zaawansowanej analizy danych i kontroli skuteczności może zostać zorganizowana kampania oparta o ulotki, której efekty okażą się o wiele lepsze niż pozornie niepokonanej reklamy internetowej. Tym samym ulotka coraz częściej z kategorii reklamy klasycznej przenoszona jest do tej nowoczesnej.