Konkurencja w handlu powoduje, że przedsiębiorcy w celu zdobycia nowych i utrzymania dotychczasowych klientów muszą dbać o najwyższą jakość obsługi na każdym etapie sprzedaży. Wsparciem dla takich działań jest firmowe call center, za pośrednictwem którego można między innymi informować klientów o nowych promocjach i ofercie.
Skuteczne techniki sprzedażowe
W celu zwiększania wolumenu i wartości sprzedawanych produktów lub usług, przedsiębiorcy powinni wdrożyć skuteczne techniki sprzedażowe. Pozwolą one na sprawną obsługę klientów i podnoszenie ich satysfakcji z dokonywanych zakupów. Jedną z technik wspierania sprzedaży jest telemarketing. Pozwala na dotarcie w stosunkowo krótkim czasie do dużej liczby potencjalnych klientów. Za jego pośrednictwem można obsługiwać konsumentów, oferować im nowe produkty i usługi, przedstawiać nowości ofertowe, czy nawet prowadzić badania marketingowe.
Działania z zakresu telemarketingu mogą być skutecznie prowadzone przez telefon stacjonarny, komórkowy lub z wykorzystaniem internetu. Nowoczesne technologie telekomunikacyjne stwarzają szerokie możliwości rozwoju call center w firmie. Nie trzeba dla jego budowy przeprowadzać kosztochłonnych inwestycji. Wystarczy dobre łącze internetowe i dostęp do usługi wirtualnej centrali telefonicznej IP PBX, zintegrowanej z telefonią VoIPTelefoniczne centrum kontaktu z klientem jest dzięki temu tańsze i bardziej elastyczne w działaniu. Można go dowolnie rozbudowywać, jeśli zajdzie taka konieczność, bez potrzeby rozbudowy infrastruktury technicznej.
Na czym polega system wirtualnego call center?
Dla przykładu, system call center Call-eX Cloud posiada możliwości obsługi nawet dziesiątek tysięcy połączeń dziennie. Z uwagi na niskie koszty jego wdrożenia i szybkość realizacji, można skorzystać z niego nawet przy prowadzeniu mikro lub małej firmy. Są one zależne wyłącznie od liczby podłączonych do systemu pracowników. Wirtualne Call Center wymaga do prawidłowego działania jedynie dostępu do szerokopasmowego internetu. Pracownicy telemarketingu mogą wykonywać swoją pracę z dowolnego miejsca, niekoniecznie siedząc w wydzielonych boksach w biurze, ale nawet w zaciszu własnego domu.
Call center w modelu SaaS pozwala na ograniczenie kosztów inwestycji w firmowy system telekomunikacyjny. Nie wymusza na przedsiębiorcy zakupu fizycznej centrali telefonicznej i jej utrzymania, czy też zatrudnienia osób do jej obsługi. Między innymi, z takiego rozwiązania na polskim rynku można skorzystać decydując się na wirtualne call center Call-eX Cloud, którego operatorem jest marka Datera. Wszystkie usługi w takim centrum telefonicznym są dostępne dla pracowników i samego przedsiębiorcy, z poziomu intuicyjnego panelu online.