Korzyści z zaopatrzenia hurtowego

Każdy właściciel sklepu czy innej placówki handlowej wie, że odpowiednie jej zaopatrzenie jest kluczem do sukcesu. Dzięki dostępności w danym miejscu towarów, które zainteresują nabywców, można zachować pewność ciągłego obrotu, a co za tym idzie, zysków.

Jedną z podstaw dojścia do takiego stanu jest nawiązanie kontaktu z hurtownią, która będzie w stanie dostarczyć wszystkie wymagane produkty. Umożliwia to osobie prowadzącej działalność handlową na załatwienie wszystkiego w jednym tylko miejscu.

Dobra hurtownia dla sklepu detalicznego powinna posiadać w swoich zasobach przede wszystkim towary szybko zbywalne (FMCG – więcej informacji o fast-moving consumer goods znajdziesz na stronie Eurocash), których rotacja jest najszybsza i największa. Są to produkty spożywcze oraz chemiczne, jak środki czystości czy higieny osobistej. Dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sieci hurtowni posiadają towary w atrakcyjnych cenach, co pozwala na ustalenie dobrej marży dla sprzedawcy. Obejmuje to nie tylko produkty stałe, ale też sezonowe oraz regionalne. Centra dystrybucji dysponują własną flotą dostawczą, dzięki czemu zamówiony przez sklep towar dostarczany jest na miejsce w dogodnym dla zamawiającego terminie.

Zaopatrzenie hurtowe to najwygodniejsze rozwiązanie dla każdego punktu handlowego. Dzięki bogatej ofercie produktów każdy sklep może zwiększyć swój asortyment, a warto również dodać, że wielu producentów wraz z towarami oferuje materiały marketingowe, jak stojaki, wieszaki czy nawet meble przeznaczone tylko i wyłącznie do sprzedaży ich towarów.

 

Zaopatrzenie hurtowe
Zaopatrzenie hurtowe

 

Takie rozwiązania pomagają sklepom w wyeksponowaniu danego produktu i zwiększają szansę na jego sprzedaż, zaś jeśli chodzi o producentów, wpływają korzystnie na rozwój marki i utrwalenie jej w świadomości konsumentów. Hurtownie prowadzą też własne rankingi najlepiej sprzedających się towarów, dzięki czemu można dowiedzieć się, co najchętniej kupują nabywcy i zadbać o to, aby te produkty znalazły się w prowadzonym sklepie.

Inny pozytywny aspekt zaopatrzenia hurtowego to możliwość opłacania faktur raz w miesiącu lub raz na tydzień – dzięki temu można cały czas mieć w sklepie świeży towar, który „sam na siebie zarobi”. Pozwala to na zachowanie płynności finansowej i komfortowe poczucie bezpieczeństwa pod względem wyposażenia sklepu.