Biznes plan: studio fotograficzne

6) Doświadczenie

Przez kilka lat pracowałem wraz z innym fotografem. Ponadto uczestniczyłem na studia fotograficzne, które ukończyłem z dyplomem i wyróżnieniem. Przez cały czas korzystam z dostępnych kursów nieustannie się kształcąc. Również sam poszukuje ciekawych informacji, zaznajamiam się z nowinkami fotograficznymi, które pojawiają się na rynku. Także kupuję sporo nowego sprzętu i testuję go, by móc zaoferować swoim klientom to, co najlepsze, mając jednak na uwadze możliwie atrakcyjne ceny.

Przez lata zdobywanego doświadczenia nauczyłem się, jak rozmawiać z klientami, a także, w jaki sposób spełniać ich oczekiwania na polu fotografii. Nie tylko wykonuję stricte fotografie i sesje, ale przede wszystkim staję się ich partnerem, który potrafi doradzić na temat nawet najdrobniejszych detali, mających ogromne znaczenie dla efektu końcowego. Jednocześnie daję im poczucie, że mogą mi zaufać, nawet jeśli w grę wchodzą dość osobiste sesje prywatne.

7) Szanse powodzenia inwestycji

Szanse powodzenia mojej inwestycji są bardzo duże, co ustalono na podstawie przeprowadzonej analizy konkurencji, a także rozmów z potencjalnymi klientami oraz ankiety internetowej. W mojej okolicy jest duże zapotrzebowanie na usługi tego typu.

Ponadto zamierzam staje poszerzać swoją ofertę swoich usług, w pierwszej kolejności chce przedstawić propozycję wykonywania zdjęć produktowych, którą kierować będę nie tylko do klientów prywatnych, ale także indywidualnych. Kolejno będę poszerzał swoje usługi o modeling, który coraz mocniej wkracza na rynek i zauważam dynamiczny wzrost zainteresowania tą formą fotografii w moim mieście.

Mam na uwadze, że ceny oferowane przez inne studia fotograficzne są znacznie wyższe, co czyni je mniej atrakcyjnymi od mojej. Ponadto każde studio skupia się na jednym bądź dwóch rodzajach wykonywanych fotografii. Ja pozostaję również otwarty na propozycje klientów, jak i zmieniający się rynek oraz wzrastające potrzeby.

Nie zamykam się na utarte schematy i dokładam wszelkich starań, by w kontakcie z klientem zapewnić mu poczucie obustronnej współpracy opartej na zaufaniu, a także przyjaźni i miłej relacji, jeśli w grę wchodzą sesje ślubne bądź z innych imprez okolicznościowych.

8) Zagrożenia

Zagrożenia względem niepowodzenia szacują się na takim samym poziomie, jak w przypadku praktycznie każdej inwestycji. Muszę uwzględnić możliwość, iż inna osoba również zaplanuje otworzyć swoją działalność gospodarczą i będzie oferowała jeszcze niższe ceny. Ryzyko w tym wypadku jest jednak dość znikome.