Franczyza KFC

Trudno znaleźć idealny pomysł na biznes. Nie tylko ze względu na budżet finansowy, który często ogranicza nasze możliwości, ale i mając na uwadze, że rynek zmienia się dynamicznie. Znalezienie złotego środka choć możliwe, nie równa się sukcesowi. Przede wszystkim ze względu na fakt, że w biznesie liczy się nie tylko usługa bądź produkt, ale również odpowiednia reklama, marketing, budowanie relacji z klientem i tym podobne elementy.

Jednym z pomysłów na biznes jest franczyza. Tutaj przedsiębiorcy niestety liczyć się z opłatami i to nawet znacznymi. Coraz więcej osób szuka informacji odnośnie franczyzy KFC. To biznes, który ma się bardzo dobrze i nie brakuje tu, a wręcz przybywa klientów. Niestety koszt uruchomienia kształtuje się na poziomie 1,3mln do nawet 2,5mln dolarów. Do tego dochodzi kwestia, iż wyłącznym franczyzobiorcą KFC w Polsce jest europejska spółka AmRest Holdings SE z siedzibą we Wrocławiu. To dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na działania w podobnym stylu na płaszczyźnie gastronomii.

Zanim jednak podejmiemy decyzję odnośnie biznesu w branży fast food, na zasadzie franczyzy należy dobrze zapoznać się z warunkami licencji i niezbędnymi do uiszczenia opłatami, które pochłoną sporą część z budżetu finansowego. Choć w niedługim czasie można liczyć na spore zyski (biorąc pod uwagę, że fast food bardzo dobrze i szybko przyjmuje się w naszym kraju), to jednak pierwotnie przyjdzie nam zainwestować niemałe kwoty. Do tego pod uwagę trzeba wziąć fakt, że na rynku konkuruje KFC, McDonald, jak i wiele innych, mniej znanych sieci z szybkim jedzeniem, ale wciąż cieszących się dużym uznaniem wśród szerokiego grona odbiorców. Biznes pod znanym szyldem daje szansę zaoszczędzenia na kampanii reklamowej, ale i należy przeanalizować potencjalny rynek. Dokładnie w miejscu, w którym kolejna tego typu „restauracja” ma zacząć funkcjonować.

Inną kwestią są kolejne wydatki, które potencjalny partner musi wziąć pod uwagę, a pośród nich znajduje się konieczność posiadania lokalu o odpowiedniej powierzchni bądź też miejsca, w którym lokal ów mógłby powstać. Zaletą biznesu franczyzowego jest na pewno kompletne wsparcie w zakresie przeszkolenia pracowników, wsparcie marketingowe i reklamowe, know-how czy też rabaty u dostawców. Nie jest to jednak gwarancją sukcesu, bowiem na rynku nie raz pojawiały się sieci z ofertą fast food, które w innych europejskich krajach robiły furorę, w Polsce zaś nie cieszyły się zbyt wielkim uznaniem i szybko zniknęły z rynku gastronomicznego.

W przypadku KFC ogromną rolę odgrywa reklama, ciekawe promocje, produkty, których w dużej mierze nie można znaleźć u konkurentów oraz stosunkowo niskie ceny. Działania biznesowe na zasadzie franczyzy z jakimkolwiek partnerem z sieci typu fast food niesie zatem ze sobą spore szanse na powodzenie, ale i ryzyko, iż w danym rejonie akurat dany typ produktów może się nie przyjąć, jeśli w pobliżu znajdują się najbardziej popularne sieci, których klientela stale się poszerza, nie zapowiadając, by inny fast food był w stanie ją przyćmić.