Biznes plan: sklep internetowy z zabawkami i ubrankami

Przykładowy biznes plan sklepu internetowego, oferującego artykuły dziecięce, jak zabawki i ubranka dla dzieci.

SPIS TREŚCI:
1. Opis inwestycji
2. Rynek – określenie zalet i zagrożeń prowadzenia sklepu internetowego
3. Marketing i promocja
4. Oprogramowanie
5. Koszty i źródła finansowania
6. Doświadczenie
7. Wybór formy prawnej

1.Opis inwestycji

Mam zamiar założyć sklep internetowy zajmujący się sprzedażą zabawek, oraz ubranek dla dzieci. Sklep będzie funkcjonował pod nazwą „Szczęśliwy Maluch” i będą w nim dostępne zabawki i ubrania dla dzieci od wieku niemowlęcego do 5 lat. W sklepie będą sprzedawane tylko zabawki, które posiadają dobre recenzje i pochodzą od znanych i sprawdzonych dostawców. Chcę, aby kupujący w moim sklepie mieli świadomość, że kupują produkty bezpieczne dla dziecka. W sklepie chcę także prowadzić sprzedaż ubranek dla dzieci. W moim sklepie rodzić będzie mógł się zaopatrzyć w kompletną wyprawkę dla dziecka. Planuje także współpracę z polskimi producentami odzieży dziecięcej i zaopatrzenie sklepu w jej bogaty asortyment. Dostępne będą najnowsze kolekcje ubranek praktycznych, ładnych, modnych i wygodnych. Moim celem jest stworzenie miejsca przyjaznego dla kupujących. Zamierzam również doradzać moim klientom w kwestiach związanych z wyborem odpowiednich dla wieku zabawek i ubranek. Moje doradztwo będzie podyktowane doświadczeniem i znajomością produktów dla dzieci. Oprócz sklepu chce prowadzić miejsce wymiany informacji o najlepszych artykułach dedykowanych dzieciom. Wymiana informacji będzie możliwa na blogu, który będzie „przypięty” do zakładek na stronie głównej sklepu.

2. Rynek – określenie zalet i zagrożeń prowadzenia sklepu internetowego

Internet stwarza możliwość dotarcia do wielu klientów i nie ma znaczenia ich miejsce zamieszkania. Szczegółowe rozeznanie rynku wskazało, że wśród licznych sklepów internetowych brakuje takich, które oferują produkty od polskich producentów. Na rynku są sklepy które zajmują się tym samym rodzajem sprzedaży, jednak ich oferta nie jest dostatecznie bogata i urozmaicona.

Zaletami prowadzenia sklepu internetowego są:

– niższe koszty w porównaniu do handlu tradycyjnego

– możliwość dokonywania szybkich zmian w aktualnej ofercie sklepu

– mniejszy koszt reklamy

– stały kontakt z klientem, możliwość zbierania informacji o jego potrzebach i preferencjach

– brak konieczności otrzymania zezwoleń

Zagrożenia wynikające z prowadzenia sklepu internetowego to:

– bezpieczeństwo w sieci, bezpieczeństwo transakcji internetowych

– wysokie koszty oprogramowania

3.Marketing i promocja

Podstawową rzeczą w tego typu działalności jest zakup domeny o rozpoznawalnym dla klientów adresie. W tej kwestii zamierzam budować wizerunek swojej marki od początku i tworzyć nazwę, którą klienci będą rozpoznawać. Będzie to wymagało szeregu różnorodnych działań marketingowych i musi to być rozłożone w czasie. Na ten cel zamierzam przeznaczyć znaczne środki finansowe. Promocja mojego sklepu internetowego będzie się odbywała poprzez wyszukiwarkę, planuje zakupić linki sponsorowane, które będą pojawiały się w wynikach wyszukiwania. Promocję mojego sklepu będę prowadzić także poprzez pozycjonowanie. Działania związane z pozycjonowaniem mam zamiar powierzyć firmie, która się w tym specjalizuje. Zamierzam również promować sklep poprzez newsletter regularnie wysyłany do klientów, współpracę ze znanym portalem zajmującym się tematyką dziecięcą, Planuje regularne stosowanie takich promocji jak sezonowe obniżki, wyprzedaż kolekcji, obniżki czasowe, oferty specjalne, oraz kupony rabatowe dla stałych klientów.

4.Oprogramowanie

W swoim sklepie zamierzam sprzedawać szeroki wybór produktów dlatego wybiorę oprogramowanie wdrażane indywidualnie przez firmę. Będzie to oprogramowanie dedykowane tylko i wyłącznie pod moje potrzeby z możliwościami późniejszych modyfikacji w miarę rozwoju sklepu. Najważniejszymi funkcjami, które chce mieć na co dzień do dyspozycji są narzędzia pozwalające na wyświetlanie różnego typu towarów w sklepie za pomocą kategorii, lub podkategorii, czytelna i funkcjonalna wyszukiwarka, łatwa obsługa koszyka, czytelny i bezpieczny system płatności internetowych. Oprogramowanie będzie posiadało intuicyjny, a jednocześnie rozbudowany panel administracyjny do zarządzania sklepem. Z punktu widzenia klienta ważne, aby oprogramowanie posiadało możliwość zmieniania różnych wersji językowych. Na stronie sklepu klient będzie miał do wyboru wiele możliwości wykonania płatności za zakupy. Będzie też możliwość kontaktu online z klientem poprzez zainstalowany moduł chat.