Plan biznesowy dla firmy dietetycznej

Dietetyka- przykładowy plan biznesowy dla firmy z zakresu poradnictwa żywieniowego i dietetycznego.

Spis treści:
1) Określenie planowanej inwestycji
2) Lokalizacja i jej zalety
3) Wkład własny i uprawnienia niezbędne do prowadzenia działalności
4) Zestawienie niezbędnych wydatków
5) Szanse powodzenia działalności

 

1) Określenie planowanej inwestycji

Zamierzam otworzyć gabinet zajmujący się poradnictwem dietetycznym oraz profilaktyką dietetyczną. Inwestycja ta bez cienia wątpliwości ma bardzo duże szanse powodzenia. W 2015 roku prawie 30% Polaków zostało zakwalifikowanych do kategorii osób otyłych, a u ponad połowy polskiego społeczeństwa zaobserwowano nadwagę.  Z drugiej strony poważny problem stanowi też w niektórych przypadkach niedowaga. Również duża liczba alergików, a także kobiet w ciąży nie wie, jak się odżywiać, by w żaden sposób sobie nie zaszkodzić. Wiele osób szuka w tej materii pomocy, którą nie zawsze udaje im się otrzymać. Bez odpowiednich konsultacji dietetycznych próba jakiegokolwiek leczenia się na swoją rękę często może skończyć się poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi.

Moim zamiarem jest przede wszystkim tworzenie atmosfery pełnej zaufania dla klientów, poszukujących rozwiązania swoich poważnych problemów związanych z wagą i odżywianiem. Mój główny cel to nie tylko pomoc, ale i zapewnienie stuprocentowego komfortu. Zdaję sobie sprawę, że tego typu działalność dla wielu osób może okazać się nie tylko potrzebna – nawet niezbędna.

2) Lokalizacja i jej zalety 

Na potrzeby planowanej działalności biznesowej udało mi się znaleźć lokal umiejscowiony niedaleko centrum miasta. Znajduje się w nowoczesnym budynku, w którym funkcjonują już miejsca związane z ochroną zdrowia oraz profilaktyką zdrowotną – niemniej nie ma wśród nich gabinetu dietetycznego, co stanowi ogromny plus. Oznacza to bowiem, że mogę liczyć na unikalność i brak konkurencji w najbliższym otoczeniu. Lokalizacja to zatem bez wątpienia atut. Położenie w centrum miasta zapewnia możliwość łatwego dostania się do mojego potencjalnego miejsca działalności, a otoczenie innych lokali związanych ze zdrowiem wprowadza atmosferę profesjonalizmu. Profesjonalizm z kolei jest swoistym zapewnieniem komfortu klientom i sprzyja kształtowaniu zaufania. Co więcej – dzięki innym gabinetom z pewnością więcej osób dowie się o moich usługach i z chęcią z nich skorzysta.

Lokal składa się z dwóch pomieszczeń o dość sporych rozmiarach, zatem na miarę indywidualnych potrzeb klienta i samej działalności możliwe jest ewentualne przearanżowanie przestrzeni. Dodatkowo znajduje się tam też nieco mniejsze, trzecie pomieszczenie – przeznaczone ono będzie na poczekalnię oraz wydzielone z niej toalety dla klientów i personelu. Pierwsze z większych pomieszczeń zamierzam przeznaczyć na salę konsultacyjną – będzie znajdować się tam biuro, przechowywane dokumentacje zdrowotne klientów, a także przedmioty związane ze wstępnymi konsultacjami dietetycznymi – kozetka oraz waga. Kolejne stanowić ma bardziej zaawansowany w wyposażeniu pokój, w którym wykonywane będą wszelkie dalsze pomiary i ustalenia niezbędne do kontynuowania obserwacji zdrowotnej oraz postępów klientów. Znajdować się tam będą dietetyczne, niezbędne w takim gabinecie sprzęty, m.in. analizator składu masy ciała, fałdomierz, wzrostomierz, ale i umywalka wraz ze sprzętami do odkażania użytych przedmiotów specjalistycznych.

Ze względu na to, że lokal należy do dość nowoczesnych, nie ma potrzeby całkowitego remontu i renowacji – wystarczy wyłącznie nieco odświeżyć wnętrza. Oczywiście należy je również wyposażyć w niezbędny do obsługi klientów sprzęt biurowy i komputerowy oraz potrzebne meble, takie jak biurko, krzesła, kozetka, szafa na dokumenty, sprzęt sanitarny i wspomniane wcześniej urządzenia profesjonalne.