Jakie są najlepsze praktyki w organizacji oferującej usługi IT? Sprawdź szkolenia z ITIL

Wiele przedsiębiorstw z sektora ITIL boryka się z podobnymi, powtarzającymi się problemami, które skutecznie hamują ich rozwój. Problemy w usługach informatycznych są specyficzne, dzięki czemu często skutecznie opierają się klasycznym schematom biznesowym, nabytym w ogólnych szkoleniach o prowadzeniu firm. ITIL to zbiór praktyk, które są stworzone specjalnie dla tego sektora. Brzmi obiecująco? Bo takie właśnie jest!

Dla kogo szkolenie z ITIL?

ITIL ( z ang. Information Technology Infrastructure Library) to idea rozpoczęta w latach 80-tych XX wieku, jako zbiór wytycznych dla osób zajmujących się zarządzeniem w przedsiębiorstwach IT. Model ITIL opisuje funkcjonowanie całej organizacji, pozwalając na właściwą reakcję na najczęściej pojawiające się problemy w zarządzaniu pracownikami, komunikacją czy relacją z klientem. Szkolenia są skierowane do kadry zarządzającej tej branży.

 

 

Inwestycja i zwrot

Każde szkolenie pracowników może nieść straty, najczęściej związane z marnotrawionym czasem. Odpowiednie wdrożenie praktyk z ITIL pozwala na redukcję kosztów przedsiębiorstwa nawet o 80%! Ten wynik można osiągnąć, jeśli weźmie się pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze kompleksowo przeszkolonych z ITIL powinno być kilka osób, a cały zespół zapoznany z tą ideą, definicjami itd., aby zespół (a następnie i cała firma) mogła skorzystać z jego możliwości. ITIL z zasady otwiera umysł pracowników na nowe możliwości i reakcje, a nie jest zbiorem odpowiedzi na wszystkie pytania, które trzeba wdrożyć. Kolejnymi czynnikami warunkującymi sukces jest np. odpowiedni poziom szkolenia.

Jakie umiejętności pracownik zdobędzie na szkoleniu?

ITIL dzieli się na SS (Service Strategy), SD (Service Design), SO (Service Operation) i Continual Service Improvement (CSI) – wszystkie te obszary składają się na tzw. cykl życia usługi i są niezwykle istotne dla dobrego funkcjonowania przedsiębiorstwa w tej branży. Biblioteka IT to zbiór uniwersalnych metod pozwalających na skuteczne zarządzanie, bez względu na wielkość firmy. Co ciekawe, z tego modelu zarządzania korzysta setki przedsiębiorstw IT z całego świata, co dowodzi jego skuteczności i może sugerować, że firmy, które nie dojdą do tego etapu, zostaną w tyle.

 

 

Szkolenia ITIL? Tylko z certyfikatem

Obiecując sobie wiele po szkoleniu ITIL (redukcję kosztów, uporządkowanie organizacji, poprawę relacji z klientami) nie sposób podejść do tego zagadnienia po najniższej linii oporu. Biblioteka ITIL opiera się jedynie na wytycznych, które trzeba dostosować do możliwości i charakteru organizacji – poziom przeszkolenia pracowników, zrozumienia przez nich tematu, jest więc najistotniejszą kwestią decydującą o sukcesie i warunkującą zwrot z inwestycji. Wybierając więc szkolenia ITIL koniecznie należy wybrać takie, które potwierdzają umiejętności pracowników specjalnymi certyfikatami. Interesują Cię szkolenia ITIL? Koniecznie sprawdź ofertę InProgress na stronie https://inprogress.pl/szkolenia/uslugi-it/itil/