3 najważniejsze korzyści z wdrożenia systemu CRM dla e-commerce

CRM (Customers Relationship Management) to narzędzie, które umożliwia spersonalizowaną komunikację z klientem za pomocą wielu kanałów. Zbiera dane o kliencie, i na ich podstawie tworzone są oferty handlowe dostosowane do jego preferencji zakupowych. Jakie są najważniejsze korzyści z wdrożenia takiego systemu w sklepie internetowym?

1. Efektywniejszy kontakt z klientem

Sklepy, które korzystają z systemu CRM cieszą się wyższym stopniem zaangażowania klientów. Dlaczego? Bo komunikacja z użytkownikami jest spersonalizowana i wartościowa (i dotycząca rzeczywistych oczekiwań zakupowych klienta). Klient nie dostaje spamu ani nachalnej reklamy, tylko otrzymuje wiadomości stworzone pod jego indywidualne potrzeby. Cały czas zbieramy o nim dane, dzięki czemu uzyskujemy wiedzę na temat jego zwyczajów konsumenckich. Im więcej mamy danych gromadzonych przez system, tym lepiej znamy klienta, więc trafniej możemy zadbać o jego potrzeby. Obsługa klienta nie kończy się w momencie dokonania przez niego zakupu. Budujemy z nim trwałą relację dzięki wielokanałowej komunikacji. CRM umożliwia łatwiejsze sterowanie cyklem relacji z klientem – od sprzedaży, przez serwisy, aż po budowanie lojalności

2. Optymalizacja działań marketingu

CRM pozwala zautomatyzować wiele czynności, dzięki czemu zyskujemy dużo czasu na inne czynności operacyjne. Gromadzi dane, na podstawie których możemy trafnie ocenić, jaki kanał komunikacji będzie dla konkretnego klienta najefektywniejszy. Tworzymy dla niego spersonalizowaną ofertę i nie tracimy czasu na wysyłanie treści, które nie są dopasowane do jego potrzeb.

3. Sprawniejsza analiza danych

Dane pozbawione analitycznej obróbki pozostają wyłącznie suchymi liczbami, które nie przedstawią zbyt dużej wartości biznesowej i marketingowej. Systemy CRM ułatwiają nie tylko gromadzenie dużej ilości danych o klientach, ale także ich kompleksową analizę. Na jej podstawie można wnioskować o tendencjach w całej branży, nie tylko w naszym sklepie. Narzędzia zaawansowanej analizy danych historycznych w systemie CRM umożliwiają wyciąganie wniosków z poprzednich sukcesów i porażek, a następnie użycie ich w celu zwiększenia skuteczności przyszłych działań. Wykorzystanie najnowszych technologii (np. algorytmów sztucznej inteligencji, jak w CRM edrone) oraz stały rozwój oprogramowania gwarantują szybką pracę aplikacji nawet przy obsłudze dużej ilości danych.

CRM dla sklepu

Systemy CRM budują fundament pod sprawną i efektywną komunikację z klientem. Wszystkie dane o użytkowniku są automatycznie zbierane w jednym narzędziu, co pozwala na ich szybką i sprawną analizę, a także dopasowanie działań marketingowych. Wdrożenie systemu CRM niesie też pozytywny efekt dla Twojego zespołu, jeśli borykasz się z dużą rotacją pracowników – przekazywanie informacji o klientach między pracownikami przechodzi sprawnie i bez szkody dla sklepu.