5 sposobów na dobry projekt ulotki

Odpowiednio zaprojektowana ulotka może być najefektywniejszym sposobem promowania Twojej firmy. Jak stworzyć ulotkę, która oczaruje, a nie rozczaruje Twoich klientów? Oto 5 porad, które mogą Ci ułatwić pracę nad stworzeniem skutecznej ulotki reklamowej.

Sekret skutecznej ulotki reklamowej

Ulotka wcale nie musi być ulotna, a przemyślany przekaz może skutecznie przyciągnąć nowych klientów. Pamiętaj jednak, że projektowanie ulotek wymaga dużej wiedzy – zarówno projektowej, jak i marketingowej. Oto mała ściąga, która ułatwi Ci stworzenie kreatywnych projektów ulotek.

projektowanie ulotek

 

1. Projektuj minimalistyczne ulotki

To podstawowa zasada, o której niestety często zapominamy, chcąc przekazać w ulotce jak najwięcej informacji. Jednak minimalizm w tych czasach jest na wagę złota – dotyczy to zarówno projektu ulotki, jak i warstwy tekstowej. Zanim zaczniesz tworzyć treści na ulotkę, zastanów się dobrze, do kogo się zwracasz oraz, co chcesz dzięki niej osiągnąć. Gdy już to zdefiniujesz, zacznij tworzyć szkic tekstu.

2. Jak pisać treści na ulotki?

Gdy już zdefiniowałeś grupę docelową i cel ulotki reklamowej, czas na pisanie treści. Pamiętaj, by tworzyć krótkie, proste zdania z przewagą strony czynnej. Unikaj przymiotników, zastąp je czasownikami. Pamiętaj też, by nie tworzyć zbitych bloków tekstowych, zamiast tego stosuj wypunktowania, wyliczenia i wyróżnienia poszczególnych elementów tekstu. Nie zapomnij też o języku korzyści, CTA (call to action) i poprawności językowej.

3. Wybierz najlepszy format ulotki

Przy projektowaniu ulotki niebagatelne znaczenie ma format i rozmieszczenie treści. Zawsze dobieraj format do danego celu i grupy docelowej. Jeśli ulotka ma pełnić funkcję broszury informacyjnej, wybierz bardziej pojemną – ulotkę składaną. Jeśli chcesz przeprowadzić krótką, sezonową akcję lub zachęcić do czasowej promocji, wystarczająca może okazać się ulotka jedno- lub dwustronna. Ulotki występują w różnych formatach, od A3 przez A6, A5 i DL. Ulotki można projektować w pionie lub poziomie, można też wybrać ulotki kwadratowe.

4. Unikaj błędów przy projektowaniu ulotek

Początkujący graficy często nieświadomie popełniają większe i mniejsze grzeszki graficzne. Jednym z najczęstszych błędów przy projektowaniu ulotek jest zastosowanie kilku różnych krojów i kolorów pisma. Tymczasem estetyczny projekt ulotki powinien mieć nie więcej niż 2-3 kroje i kolory pisma. Warto też stosować jednolity układ nagłówków oraz odstępy między blokami tekstów, wersami i literami. Zapominając o tych elementach, sprawimy, że projekt będzie wyglądał niechlujnie oraz nieprofesjonalnie. Pamiętaj też, by upewnić się, że zastosowany font posiada polskie znaki, a grafiki mają jakość, która pozwoli uzyskać estetyczny efekt po wydrukowaniu. Nie zapomnij też o zamianie fontów na krzywe oraz o projektowaniu w przestrzeni kolorystycznej CMYK, a nie RGB.

5. Dodaj gratis do ulotki

Jeśli chcesz zaprojektować ulotkę, którą klienci zachowają dla siebie, daj im coś wyjątkowego. Może to być kreatywna treść, wyjątkowy projekt lub też kod rabatowy. Ulotka może po złożeniu pełnić też funkcję stylowej zakładki do książki lub kartki pocztowej. Twoja ulotka może też być zaprojektowana jako zaproszenie na darmową usługę. Jeśli wybierzesz ulotkę składaną – jedno skrzydełko możesz przeznaczyć np. jako menu, bilet wstępu lub kupon konkursowy. Stwórz ulotkę, jaką sam chciałbyś zatrzymać – po prostu.