3 powody, dla których warto wdrożyć system CRM w Twojej firmie

Systemy CRM, czyli narzędzia do zarządzania relacjami z klientami, zyskują coraz większą popularność. Nic w tym dziwnego! Są coraz bardziej dostępne, coraz tańsze i coraz lepiej dostosowane do potrzeb różnych przedsiębiorców. Umożliwiają dostęp do potrzebnych informacji z poziomu każdego urządzenia z dostępem do Internetu, ułatwiają komunikację wewnątrz firmy, ale nie tylko! Jesteś przedsiębiorcą, ale jeszcze nie wdrożyłeś takiego narzędzia w swojej firmie? Dowiedz się, co zyskasz, decydując się na pracę z nowoczesnym systemem CRM.

1. Łatwiejszy kontakt z klientami

Dzięki nowoczesnym systemom CRM możesz w wyraźny sposób usprawnić komunikację z klientem. Wszystkie niezbędne dane znajdują się w jednym miejscu, a dostęp do nich mają wszyscy uprawnieni do tego pracownicy. Dzięki takim rozwiązaniom możesz znaleźć potrzebny Ci numer w dowolnym momencie, za pomocą komputera, komórki lub innego urządzenia mobilnego, a w razie potrzeby – szybko przekazać swoje obowiązki koledze lub koleżance, która zastępuje Cię w pracy. W dobie papierowych kalendarzy i archiwizacji danych w segregatorach takie manewry nie były możliwe.

2. Możliwość przygotowania indywidualnej oferty dla każdego klienta

Korzystając z systemu CRM masz dostęp do wszystkich danych na temat historycznych transakcji danego klienta. To świetne narzędzie do tego, aby prowadzić bardziej efektywną kampanię sprzedażową, sprzężoną z działaniami marketingowymi. Jeżeli wiesz co i kiedy kupił dany klient, możesz zaproponować mu dopasowane do jego potrzeb i trybu życia produkty, a jeżeli pewne rzeczy kupuje regularnie, przypomnieć mu o tym w odpowiednim czasie, oferując rabat lub prezent dla stałych klientów. Takie rozwiązanie wpłynie pozytywnie na zyski Twojej firmy.

3. Obniżenie kosztów prowadzenia własnej działalności i kontrola finansów

System CRM służy również do tego, aby kontrolować przychody oraz wydatki. Dzięki niemu możesz zestawiać faktury, porównywać ze sobą kolejne miesiące i po prostu trzymać rękę na pulsie. Wystarczy kilka kliknięć, a będziesz miał wgląd do szczegółowych informacji na temat zamówień, zwrotów czy firmowych zakupów.

crm system

 

CRM – narzędzie, które ułatwi Twoją pracę

Powyższe korzyści to zaledwie niewielki procent tego, co może Ci dać dobrze dopasowany system CRM (na przykład BaseLine). Usprawniona komunikacja wewnętrzna, łatwe raportowanie i analizowanie zysków i strat oraz zwiększenie przychodów sprawiają, że wdrożenie systemu CRM staje się kuszącą opcją dla coraz większej ilości przedsiębiorców. Dla wielu staje się koniecznością – bywa, że to właśnie dzięki systemowi CRM firma może wyprzedzić konkurencje i wygrać trudną walkę o klienta.