Reklama w Google może być kluczowym punktem dla rozwoju Twojej firmy i marki. Wszystko dlatego, że możesz bezpośrednio dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Dobrze wiemy, jak ważny jest jej wybór, jak i dobór środków, którymi dotrzemy do niej. Dobra kampania reklamowa zachęca nie tylko do wyboru naszych produktów i usług, ale i pozwala na zbudowanie lojalnej grupy odbiorców.
Co jest ważne dla klientów w reklamie?
Reklama Adwords, która możesz wykorzystać do promowania swojej marki, powinna być unikalna i intrygująca — wtedy przyciągnie i zatrzyma uwagę odbiorcy. Ważny jest fakt, aby reklama taka była rzetelna i szczera. Na fałszywych, kłamliwych informacjach możesz się wybić, ale jednak nie przyciągniesz i nie stworzysz grona stałych odbiorców Twoich produktów i usług.
Z punktu widzenia klienta ważną kwestią jest odpowiednie zaadresowanie przekazu. Warto dostosować przekazywane reklamy do wieku, płci, czy zainteresowań odbiorców. Wszystko to zapewniają kampanie Google Adwords, sprawiając, że budujesz sobie pewną markę i grupę wiernych odbiorców.
Kampanie Google Adwords — o co w tym chodzi?
Adwords jest systemem reklamowym stworzonym przez Google. Jego zadaniami jest wyświetlania reklam w wyszukiwarkach oraz w sieci reklamowej, do której należy między innymi YouTube i Gmail. Dzięki poznaniu preferencji odbiorców i ich profilu reklama Adwords pozwala na efektywne dedykowanie reklam zainteresowanym, a przez to wzbudzanie zaufania i lojalności.
Reklama Google Adwords może przybrać formę statyczną, jak i dynamiczną, a także remarketingową, czyli skierowaną do osób, które już były na Twojej stronie. Dzięki temu istnieje możliwość przypomnienia o sobie starym klientom, przez co ułatwiamy im powrót do swojej firmy i nawiązaniu dłużej relacji. Warto zaznaczyć, że zróżnicowanie treści i sposobu ich przekazu — tekst, filmiki, grafika pozwala na uniknięcie rutyny, zirytowania reklamami oraz zniechęceniem do marki.
Zalety, które posiada kampania Adwords
Pierwszą główną zaletą tego typu kampanii jest realne pozyskiwanie klientów, zarówno nowych, jak i ponowne „przyciągnięcie” byłych klientów, którzy korzystali już kiedyś usług danego przedsiębiorstwa i odwiedzili jego stronę internetową. Ważną kwestią jest możliwość skierowania reklam do klientów ulokowanych w konkretnych lokalizacjach — w pewnych regionach czy w całej Polsce, co pozwoli na zbudowanie bazy lojalnych klientów, realnie korzystających z naszych usług i zainteresowanych naszymi reklamami.
Ważną kwestią jest także techniczna strona działania sieci. Jasne zasady i samodzielne ustalania budżetu przeznaczonego na reklamę pozwala na zachowanie elastyczności i dostosowanie go do oczekiwanych efektów. Warto zaznaczyć, że wyświetlanie reklam jest darmowe — opłata zostaje pobrana w momencie wejścia zainteresowanego klienta na Twoją stronę po kliknięciu reklamę.
Reklama w Google Adwords — którym rodzajami najlepiej trafić do potencjalnego lojalnego klienta?
Jak wspomniano wcześniej, reklama w Adwords może przybierać przeróżne formy. Najczęściej wybieraną opcją, która pozwala klientowi wrócić do Ciebie, jest remarketing. Polega on na wyświetlaniu reklam Twojej witryny osobom, które już ją odwiedziły wcześniej i wykazały zainteresowanie Twoją marką. Przypomina i nakłania do powrotu na każdym etapie — od krótkiej wizyty a stronie, poprzez zainteresowanie daną kategorią czy porzucenie koszyka, aż po udane sfinalizowane zakupy.
Dzięki ogromnemu zasięgowi tego typu kampanie pozwalają na zdobycie bazy zadowolonych klientów, ufających marce. Dobrym sposobem może być też wykorzystanie kampanii produktowej, która nazywana jest także „zakupami w Google”. Produkty oferowane przez markę pojawiają się obok wyników wyszukiwania organicznych i bezpośrednio przekierowują na stronę produktu, aby ułatwić i usprawnić klientowi proces zakupowy.
Kampania Adwords to fenomenalne rozwiązanie dla każdej firmy, która chce zbudować bazę lojalnych, wiernych klientów, którzy będą wracać na stronę internetową i korzystać z usług. Szereg zalet przedstawionych powyżej sprawia, że warto zainteresować się taką możliwością promowania siebie i swojego biznesu.