Główną ideą cold mailingu jest to, by za pomocą kilku trafnych zdań zainteresować swoją ofertą znaczne grono odbiorców. Wielu ludzi obawia się, że takie wiadomości mogą okazać się bezosobowe i całkowicie pozbawione emocji. Nie jest to prawdą! Profesjonalnie przeprowadzona kampania cold mailingu uzyskuje znaczny współczynnik odpowiedzi właśnie dlatego, że jest w stanie oddać ducha firny, a jednocześnie przekazać najważniejsze informacje. Jak to zrobić?
Znajdź nieoczywiste połączenie
Ludzie są w stanie bardziej zaufać komuś, kto według nich jest do nich podobny. Znalezienie wspólnej płaszczyzny jest więc najlepszym sposobem, aby efektywnie nawiązać kontakt z nowym klientem czy partnerem biznesowym – podkreślają specjaliści z makesend.pl. Wnikliwe rozeznanie w działalności firmy, ocena jej osiągnięć i sposobu działania, pozwala na określenie bardziej nieoczywistych połączeń między dwoma przedsiębiorstwami niż tylko to, że obie z nich mają na celu zarabianie pieniędzy. Odwołanie się w cold mailingu do podobnych projektów wykonanych w przyszłości, udział w zbliżonych szkoleniach, czy współpraca z tymi samymi kontrahentami są świetnymi punktami zaczepienia, dzięki którym łatwiej nawiązać dalszą rozmowę.
Nie bój się żartować
Istnieją branże, w których rozpoczęcie wiadomości od żartu nie jest zbyt taktowym wyjściem, jednak są to przeważnie bardzo wąskie dziedziny, takie jak medycyna czy prawo. Cold mailing wysyłany do firm może zawierać w sobie ograniczoną ilość zabawnych zwrotów czy odniesień do popkultury, jednak tylko wtedy, gdy jest to wysmakowane i zrobione w punkt. Zasypanie czytelnika dowcipami nie ma najmniejszego sensu, jednak już jedno zabawne zdanie jest w stanie podkreślić to, że za tak napisanym mailem stoi prawdziwy człowiek. Wbrew pozorom o wiele łatwiej uzyskać pozbawioną emocji wiadomość niż taką, który pozwoli czytelnikowi poczuć rozpoczęcie faktycznej rozmowy. Jeśli więc możesz, to pozwól sobie na odrobinę humoru, która będzie świetnym przerywnikiem podczas czytania emaila.
Bądź wdzięczny
Brzmi to górnolotnie, ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że osoby pracujące w dziale marketingu lub asystenci dyrektorów i prezesów większych firm, otrzymują codziennie setki, o ile nie tysiące wiadomości zachęcających do wspólnego działania. Warto więc podziękować takiemu pracownikowi za poświęcony czas na przeczytanie maila. Nie tylko jest to uprzejme, ale dodatkowo pozwoli lepiej zapamiętać Twoją ofertę, dzięki czemu jest większa szansa na to, że rozstanie ona rozpatrzona. Budowanie pozytywnych emocji już na samym początku współpracy jest niezwykle ważne.