Sprzedaż nie może istnieć bez marketingu – te wspólne procesy są w stanie najbardziej wpłynąć na sukces danego przedsiębiorstwa. Wykorzystując takie narzędzia jak cold mailing trzeba wypracować spójny plan między działami odpowiedzialnymi za pozyskiwanie nowych klientów i budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Tylko jak zrobić to skutecznie, oszczędzając czas i środku finansowe? Na to pytanie odpowiedzą eksperci z makesend.pl.
1. Dzielenie się doświadczeniami
Napisanie wiadomości e-mail, która będzie zarówno ciekawa, jak i wartościowa dla odbiorców, to wymagające zadanie. Jednak osoby odpowiedzialne za sprzedaż i marketing wiedzą najlepiej, czego potrzebują klienci. Mogą więc oni dzielić się między sobą doświadczeniami, które często dotyczą różnych płaszczyzn biznesu. Współpraca przy cold mailingu pozwala więc na osiągnięcie lepszych celów związanych z generowaniem leadów.
Sprzedawcy kontaktują się z odbiorcami bezpośrednio, znają ich potrzeby od poszewki. Z kolei dział marketingu ma narzędzia do tego, by odpowiedzieć na te wymagania. Wytworzenie treści, w tym wiadomości e-mail, infografiki lub wideo, które będą w bardziej skuteczny sposób przemawiać do klientów, jest często realizowanie dzięki współpracy między działami.
2. Poszukiwanie wspólnych rozwiązań
Marketing wspiera sprzedaż na wielu poziomach, a jednym z nich jest dbanie o to, by firma została dobrze przyjęta przez odbiorców. Oferując im nowy produkt lub usługę poprzez cold mailing można więc zastosować te same triki, które wykorzystuje się w tradycyjnej reklamie. Budowanie pozytywnych skojarzeń, ukazywanie użyteczności, serdeczne podejście – kiedy te wszystkie aspekty są zawarte w cold mailingu wraz z konkretnymi informacjami, to istnieje większe prawdopodobieństwo na uzyskanie reakcji od klientów.
3. Sprawniejsza komunikacja
Sprzedaż i marketing działają na innych płaszczyznach, jednak ich oderwanie od siebie może sprawiać poważne problemy komunikacyjne. Decydując się na wykorzystanie jednego narzędzia w postaci cold mailingu należy więc zadbać o to, by pracownicy mogli ze sobą bezproblemowo wymieniać się pomysłami, a także wspólnie analizować wyniki przeprowadzonych działań
Może się wydawać, że dostosowanie sprzedaży i marketingu wymaga czasu i wysiłku. Jednakże, gdy ustala się właściwe cele, nie kosztuje to zbyt wiele, a gdy są one już zsynchronizowane, zwiększają generowanie potencjalnych klientów. Kiedy dział sprzedaży przygotowuje kampanię cold mailingową, to marketing opracowuje treści skierowane do potrzeb konkretnej grupy docelowej na podstawie zaobserwowanych przez siebie trendów. Dodatkowo może połączyć to ze wcześniej obraną przez siebie strategią, dzięki czemu klienci otrzymują spójny obraz danej firmy, co znacznie wpływa na budowanie wizerunku.
Więcej o cold mailingu dowiesz się na stronie http://www.makesend.pl/