Kino to jedno z miejsc, do których ludzie chodzą najczęściej i najchętniej – zwłaszcza jeśli posiadają odpowiednią ilość wolnego czasu, a placówka znajduje się w pobliżu ich obecnej lokalizacji. Dzięki targetowaniu geograficznemu istnieje możliwość przyciągnięcia do kin jeszcze większej grupy osób, które zobaczą w nim nie tylko filmowy repertuar, ale także reklamy przed nim wyświetlane.
W jakich przypadkach geotargeting jest najlepszy?
Ta metoda jest najskuteczniejsza w przypadkach biznesów, które mają konkretną lokalizację i chcą przyciągnąć do siebie jak największą grupę klientów. Wyświetlenie własnej reklamy na urządzeniach mobilnych, dostosowanej do konkretnej grupy odbiorców, może spowodować, że zawita ona właśnie do naszej firmy, a nie do konkurencji.
Dzięki geotargetingowi zwiększa się skuteczność reklamy. Osoba, która raz przyszła zachęcona wyświetlanymi specjalnie dla niej treściami do konkretnej placówki i wyszła zadowolona ze swojego wyboru – z pewnością wróci do niej ponownie.
Dlaczego reklama w kinie jest skuteczna?
Reklamy w kinach, wyświetlane tuż przed seansem są łatwiej przyswajalne i najsilniej zapamiętywane. Ponadto widzowie wychodzący z sali kinowej mają pozytywne odczucia, dzięki którym są przychylniej nastawieni do promowanych produktów i usług. Zgaszone światła powodują u widza większe skupienie – w większym stopniu zostają pobudzone zmysły słuchu i wzroku, dlatego np. reklamy w Multikinie wyświetlane są w ciemności podobnie jak filmy.
Jak wykorzystać geotargeting reklamy kinowej? Z pomocą przychodzi geotrapping
W kinie gromadzą się grupy docelowe o ogromnym zróżnicowaniu zainteresowań, należące do różnych grup wiekowych oraz zawodowych. Z tego powodu teoretycznie nie jest trudno o zdobycie potencjalnych klientów, tym bardziej, że spoty reklamowe powinny być wyświetlane zgodnie z gatunkiem filmowym, aby dodatkowo zainteresować widza.
W tym przypadku reklama najlepiej sprawdza się wtedy, gdy firma reklamodawcy znajduje się blisko kina. Niedaleka lokalizacja sprawi, że widz z większą chęcią odwiedzi dany sklep, czy też salon. Na tej podstawie geotargeting pomoże nam w zweryfikowaniu ilości osób, które widziały spoty w kinie i po nich odwiedziły reklamowane sklepy.
Aby przypomnieć się osobom, które już zawitały np. do naszego salonu można zastosować bardziej zaawansowaną metodę geotargetingu – geotrapping. Polega ona na wyborze użytkowników docelowych na bazie ich położenia w czasie oraz przestrzeni. Dzięki tej metodzie komunikat reklamowy może być wysyłany na podstawie przeszłej lokalizacji użytkownika. Dzięki temu zwiększamy szansę, że trafi on do naszej firmy ponownie.
Geotargeting to bardzo skuteczna metoda, która nie tylko działa z korzyścią dla firmy. Dzięki temu rozwiązaniu, bardzo szybko zlokalizujemy interesujące nas miejsce, jak również otrzymamy informację np. o nowym repertuarze w kinie, który może nas zainteresować, jeśli posiadamy dostatecznie dużo wolnego czasu.