Audyt SEO i pozycjonowanie – na czym się skupić?

Od wielu lat to właśnie wyszukiwarka Google jest na szczycie i pozostawia daleko w tyle swoich konkurentów. Gromadzi wokół siebie nawet 98% użytkowników Internetu w Polsce. Daleko za nią pozostaje Yahoo, Bing, DuckDuckGo, Interia Katalog i Yandex Ru, zgarniają wspólnie jedynie 1,32% osób. W Polsce Google jest domyślną wyszukiwarką w większości przeglądarek na komputerach i urządzeniach mobilnych.

Ze względu na popularność, większość agencji SEO pozycjonuje sklepy internetowe oraz strony klientów właśnie pod wyszukiwarkę Google. Jeśli więc chcesz, aby Twoja firma zaistniała w sieci, po prostu nie możesz pominąć działań związanych z pozycjonowaniem. To one pozwolą Ci wzbić się na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Są one świetną alternatywą dla tradycyjnych form reklamy.

Szukaj pomocy u ekspertów – jaką agencję SEO wybrać?

Zazwyczaj agencje SEO wybieramy ze względu na opinie znajomych lub po prostu wyszukujemy je w Google. Jedną z firm zajmujących się pozycjonowaniem, którą odnajdziemy w topowych wynikach wyszukiwania jest Pozycjonusz, dlatego na jej przykładzie omówimy dzisiaj usługi agencji pozycjonerskich.

Zanim zdecydujemy się podjąć współpracę z konkretną firmą, warto skupić się również na doświadczeniu. W przypadku Pozycjonusza jest to 10 lat w branży oraz ponad 20 000 zrealizowanych zamówień. Taki wynik mówi nam, że Agencja wie, co robi i jest specjalistą w swojej dziedzinie. Swoim klientom oferuje nie tylko bogaty wybór pakietów SEO, ale również copywriting oraz content marketing, konsulting, audyty SEO, poprawę szybkości stron, usługi techniczne i programistyczne, pozycjonowanie lokalne, link building i wiele więcej.

pozycjonusz

Pozycjonowanie pod konkretną branżę – pakiety linków

W pozycjonowaniu stron bardzo ważne jest dostosowanie działań do specyfiki konkretnej branży. Z tego powodu agencja Pozycjonusz stworzyła dziewięć pakietów z podziałem na:

  • Pakiet TrustRank – zawiera katalogowanie witryny do najpopularniejszych polskich katalogów stron,
  • Pakiet Firmowy – to stworzenie wizytówek firmowych, które znacząco wpływają na pozycjonowanie lokalne,
  • Pakiet Dom – polega na dodawaniu wpisów do katalogów tematycznych, by uczynić profil linków naturalniejszym; to idealny wybór dla firm budowlanych i remontowych,
  • Pakiet Turystyczny – sprawdzi się w przypadku hoteli, pensjonatów i innych obiektów noclegowych; pozwoli zyskać wartościowe linki do strony,
  • Pakiet Sklepowy – są to linki dedykowane jedynie sklepom internetowym; pakiet zawiera również tworzenie wizytówek z ofertą oraz danymi kontaktowymi,
  • Pakiet Medyczny – wpisy w katalogach tematycznych dla branży medycznej, a w szczególności gabinetów medycznych,
  • Pakiet Ogłoszeń – zawiera stworzenie ogłoszeń internetowych na temat Twojej firmy lub sklepu internetowego z klikalnym linkiem,
  • Pakiet Fora – polega na pisaniu postów na forach internetowych z kilkudziesięciu branż z linkiem do Twojej strony w sygnaturce,
  • Pakiet Profile – to tworzenie profili internetowych w serwisach tematycznych i na forach internetowych z klikalnym linkiem.

Audyt SEO – co dzięki niemu zyskujesz?

Zanim zostaną podjęte działania z zakresu pozycjonowania, warto jest wykonać audyt SEO oraz zoptymalizować stronę. Niestety, występowanie błędów w witrynie może sprawić, że efekty pozycjonowania nie będą widoczne, a pozycje w Google wciąż będą niskie. W agencji Pozycjonusz po zakończonym audycie otrzymasz raport, w którym zostaną opisane wszystkie elementy strony wymagające poprawy. Ma on ponad 50 stron, a na jego podstawie można z powodzeniem wprowadzać zmiany i eliminować błędy.

Podczas audytu SEO zostanie sprawdzona widoczność strony w wyszukiwarce, znaczniki meta title i meta description, czas ładowania strony na komputerach i telefonach, przystosowanie do urządzeń mobilnych (smartfony, tablety), atrybut ALT grafik na stronie, opisy znajdujące się na stronie (ich unikalność, długość oraz jakość), nagłówki H1-H6, przyjazność i długość adresów URL, linkowanie wewnętrzne, poprawność plików robots.txt oraz sitemap.xml, linki wychodzące itp.