Fotografia biznesowa – sesja dla pracowników

W obecnych czasach działania z zakresu marketingu i PR’u stanowią nieodłączny element funkcjonowania każdej, profesjonalnej firmy. Specjaliści działający w branży marketingowej doskonale zdają sobie sprawę z faktu, iż duży wpływ na decyzję o podjęciu współpracy z danym przedsiębiorstwem wywiera zarówno oferta marki, jak i obraz firmy. Pod pojęciem „obraz firmy” kryją się oczywiście tworzący ją ludzie.

W jaki zatem sposób pokazać ludzkie oblicze danego przedsiębiorstwa? Naturalnie za pomocą zdjęć. Niemniej jednak warto zauważyć, iż nie każda fotografia nadaje się do umieszczenia na stronie internetowej firmy. Jeśli pragniesz, aby twoja marka kojarzona była z profesjonalizmem to zdecyduj się na wykonanie fotografii biznesowej.

Cel fotografii biznesowej

Właściwie zaprezentowana sylwetka pracowników, kadry zarządzającej czy nawet samego właściciela firmy jest w stanie wzbudzić zaufanie zarówno u potencjalnego klienta, jak i partnera biznesowego. Co więcej, wpływa ona nawet na sposób postrzegania marki, która tym samym zyskuje „ludzką twarz”. Jak się bowiem okazuje obraz danego przedsiębiorstwa jest dla klientów równie ważny, co kompetencje zatrudnionych w nim pracowników. Właśnie z tego względu fotografia biznesowa stanowi potężne narzędzie PR’owe, z którego nie warto rezygnować.

Zdjęcie zdjęciu nierówne

Jak zostało to już wspomniane, nie każda fotografia nadaje się do umieszczenia na stronie internetowej firmy. Zdjęcia z wakacji prezesa w towarzystwie uśmiechniętej rodziny stanowią co prawda piękną pamiątkę, jednak nie sprawdzą się w roli wizytówki firmy. Dlaczego? Ponieważ mogą poważnie zaszkodzić wizerunkowi przedsiębiorstwa. Nie bez przyczyny specjaliści od marketingu ostrzegają, iż zamieszanie takich fotografii jest zdecydowanie gorszym pomysłem, niż pozostawienie pustej ramki na stronie www. Jakich zdjęć – poza tymi z rodzinnego albumu – nie warto umieszczać na stronie internetowej? Na przykład tych zakupionych na tak zwanym stock’u czyli platformie umożliwiającej handel materiałami tego rodzaju.

fotografia biznesowa
Foto: photez.pl

Banki zdjęć posiadają ograniczoną ilość fotografii, dlatego istnieje spore ryzyko, że wybrane przez ciebie zdjęcie obecne jest również na stronach innych marek. Tymczasem żadna, profesjonalna firma nie pozwoli sobie na to, by była mylona z innym przedsiębiorstwem. Warto również zauważyć, iż zakupione na stock’u fotografie raczej nie będą w stanie wzbudzić zaufania ani w potencjalnych klientach, ani tym bardziej w partnerach biznesowych.

Jak wykonać dobre zdjęcie biznesowe? Tym, co odgrywa dużą rolę w fotografii biznesowej jest wysoka jakość, sposób oświetlenia, kadrowania, a także obróbka zdjęć.

Należy zdawać sobie sprawę z faktu, iż opisywany typ zdjęć powinien oddawać charakter i filozofię firmy. Osiągnięcie tego efektu nie jest możliwe bez odpowiedniego sprzętu oraz – co najistotniejsze – wiedzy. Dlatego też nie warto decydować się na samodzielne stworzenie fotografii biznesowej. O wiele lepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie zawodowego fotografa specjalizującego się w tego typu zdjęciach. Kogo konkretnie? Godną polecenia firmą jest chociażby marka Photez (https://photez.pl/fotografia-biznesowa/), słynąca z wysokiej jakości zdjęć biznesowych i korporacyjnych.