E-commerce. Czym jest w rzeczywistości?

Rozwój technologii, coraz bardziej powszechny dostęp do Internetu oraz rosnąca popularność rynków elektronicznych sprawiły, że zalała nas fala nowych pojęć.

Określenia takie jak e-commerce, e-handel czy e-biznes słyszał już chyba każdy. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę z tego, co w rzeczywistości znaczą te określenie. Wiele osób uważa, że pojęcia te oznaczają to samo i stosują je jako „zamienniki” dla określenia e-commerce. Jest to jednak błędne przekonanie.
Najszerszym ze wszystkich wymienionych wyżej pojęć jest e-gospodarka.

To wirtualna przestrzeń, w której prowadzone są różnego rodzaju transakcje związane z tworzeniem oraz wymianą wartości. E-biznes to przedsięwzięcia prowadzone za pomocą Internetu, które prowadzą do zmian w relacjach biznesowych pomiędzy poszczególnymi podmiotami. E-biznes nie ogranicza się zatem tylko i wyłącznie do sprzedaży produktów przez Internet. Na wymianie towarów koncentruje się za to e-commerce. To właśnie e-commerce jest handlem elektronicznym, nie zaś e-binzes.
Handel elektroniczny sam w sobie jest pojęciem dość szerokim i zazwyczaj używany jest do określenia wszelkich form wymiany produktów, usług czy towarów za pośrednictwem urządzeń elektronicznych. Niektórzy zawężają to pojęcie, stosując je tylko w odniesieniu do sprzedaży za pomocą Internetu.
Czym jest e-commerce? To produkcja, reklama i sprzedaż produktów lub usług za pośrednictwem sieci teleinformatycznej.

Handel elektroniczny najczęściej korzysta jednak z Internetu, zwłaszcza od chwili, gdy stał się on narzędziem obecnym niemal w każdym domu. Początkowo nie istniała możliwość zamówienia towarów przez Internet, zaś sieć pozwalała firmom jedynie na prezentację swej oferty. Obecnie robienie zakupów przez Internet jest czynnością niezwykle prostą i szybką, zaś nowe technologie ułatwiają sprzedaż elektroniczną dzięki nowym, skutecznym rozwiązaniom. Dzięki temu zakupy w sieci są bezpieczne i można ich dokonać w dowolnym czasie.

*Miniaturka: @ Stuart – FreeDigitalPhotos.net