Marketing sklepu internetowego – na jakich kanałach go oprzeć?

Promowanie sklepu internetowego to ogół działań marketingowych, które mają za zadanie zwiększyć obecność danego sklepu w Internecie. Wśród dziesiątek sposobów reklamowania biznesu w sieci można z łatwością wytypować trzy, które pomogą w budowaniu wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Na jakich kanałach oprzeć marketing sklepu internetowego, aby w dłuższej perspektywie czasu przyniósł zadowalające przychody?

Pozycjonowanie w Google

Pozycjonowanie w Google z całą pewnością nie należy do najłatwiejszych oraz najszybszych sposób na osiągnięcia satysfakcjonujących sposobów na reklamę. Istnieje jednak jedna spora zaleta tego rozwiązania. Jest nią trwałość wyników. Jeżeli całość działań SEO będzie wykonywana zgodnie z zaleceniami Google, po kilku miesiącach będziemy mogli zobaczyć owoce naszej pracy. Będzie to stałe źródło naszych przychodów niezależenie od sytuacji w innych kanałach marketingowych. Z racji, że na pierwsze efekty trzeba poczekać kilka miesięcy, warto podjąć działania SEO od razu po uruchomieniu sklepu internetowego. Pozycjonowanie w Google to bardzo szeroka dyscyplina i przed rozpoczęciem realizowania strategii warto upewnić się, że będzie ona w pełni legalna w oczach Google.

Kampanie Google Ads

Promowanie sklepu internetowego z powodzeniem można rozpocząć od kampanii Google Ads. Są one najczęstszym wyborem ze względu na łatwość konfiguracji oraz potencjalnie łatwy dostęp do grona zainteresowanych osób. W przypadku sklepów internetowych najlepiej sprawdzą się kampanie produktowe, które odpowiadają za wyświetlanie reklam naszych produktów w wynikach wyszukiwania Google. Po ich kliknięciu, użytkownik jest od razu przenoszony do podstrony produktowej, gdzie może zakupić dany produkt. Jest to bardzo dobre rozwiązanie z punktu widzenia użytkownika, ponieważ od razu otrzymuje możliwość zakupu bez konieczności ręcznego wyszukiwania produktu w sklepie internetowym.

Marketing sklepu internetowego
Źródło: Materiał partnerski

Social media

Promowanie sklepu internetowego nie może się odbyć również bez udziału kanałów social media. To właśnie tam fani sklepu internetowego mogą tłumnie gromadzić się na fanpage’u i na bieżąco obserwować wydarzenia, która są związane z ulubionym sklepem. Social media to nie tylko miejsce na budowanie profesjonalnego wizerunku, ale również na sprzedaż produktów. Raz na jakiś czas warto tworzyć kampanie promocyjną, w której fani mogą wykorzystać specjalny kod rabatowy dostępny tylko dla fanów sklepu na Facebooku. Pozwoli to nie tylko zwiększyć sprzedać, ale również zbadać, jak bardzo nasi fani są związani z naszą marką.

Promowanie w powyższych kanałach wymaga oczywiście doświadczenia. Bez tego osoba promująca może popełnić wiele błędów, które nie tylko spowodują straty finansowe, ale również znacząco wydłużą czas potrzebny do osiągnięcia efektów. Niezbędna do tego będzie wiedza zawarta w Internecie, np. www.CStore.pl/blog/jak-promowac-sklep-internetowy/ Jest to doskonały sposób na naukę, ponieważ w dużej mierze jest ona tworzona przez specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego.