Co możesz zmienić w swoim e-commerce, by zarabiać więcej?

Sukces sklepu internetowego zależy od bardzo dużej liczby czynników, które wpływają na to, czy klienci chętnie korzystają z Twoich ofert, czy też udają się na konkurencyjne strony. Zbieranie i analizowanie twardych danych na temat swojego sklepu, konkurencyjnych ofert oraz rzeczywistości rynkowej pomaga w zwiększaniu sprzedaży i generowaniu coraz większych zysków. Dowiedz się, jak możesz znaleźć pola, na których Twój sklep internetowy może funkcjonować znacznie lepiej i pomagać w generowaniu satysfakcjonujących zysków.

Sprawdź, jak oferty Twojego e-commerce przedstawiają się na tle konkurencji

W sprzedaży internetowej cena odgrywa znacznie istotniejszą rolę niż w sprzedaży stacjonarnej. Wynika to przede wszystkim z faktu, że klienci bardzo łatwo mogą porównywać ceny i bez najmniejszych problemów porzucać jedną ofertę, aby zaraz znaleźć się na stronie konkurencyjnego sklepu. Stąd też rywalizacja pomiędzy e-commerce’ami toczy się w dużej mierze właśnie na tle cenowym. Kompleksowe informacje na temat tego, jak polityka cenowa Twojego sklepu przedstawia się na tle konkurencji, zdobędziesz, wprowadzając do wewnętrznych procesów zautomatyzowany monitoring cen produktów.

e-commerce
Materiał Partnera

Czego możesz dowiedzieć się o swoim sklepie?

Jeśli chcesz przekonać się, jak bardzo monitorowanie cen konkurencji może wpłynąć na prowadzenie polityki cenowej, skorzystaj z darmowej analizy sklepu, którą przeprowadzi dla Ciebie firma Dealavo, dostawca specjalistycznych narzędzi z tego zakresu. Z analizy dowiedz się m.in.:

  • jak konkurencyjny jest Twój sklep – czyli jak przedstawiają się Twoje ceny na tle konkurencji i jakie pozycje w rankingach porównywarek zajmujesz;
  • kto oferuje najniższe ceny na rynku – poznasz najtańszego konkurenta i dostaniesz informacje o źródle danych na temat cen na rynku;
  • ile sklepów ma podobne oferty do Twojej – sprawdzisz, ile sklepów ma podobne oferty produktów lub kategorii produktów i dowiesz się, jak na ich tle przedstawiają się Twoje ceny;
  • co może zwiększyć Twój zysk – czyli które produkty mają potencjał do zwiększenia zysku, np. wskutek zintensyfikowania działań promocyjnych, w przypadku których możesz bezpiecznie podnieść ceny, nie tracąc pozycji w rankingach lub gdzie nieznaczna obniżka znacznie poprawi Twoją konkurencyjność.

Przekonaj się, jak dużo monitoring cen zmieni w Twoim e-sklepie

Warto skorzystać z możliwości sprawdzenia, jak dużo informacji na temat swojego sklepu internetowego, sklepów konkurencyjnych oraz całego rynku, na którym działasz, przyniesie Ci monitorowanie konkurencji z narzędziami Dealavo. Informacje wykorzystasz oczywiście do zoptymalizowania polityki cenowej, która pomoże Ci przekonywać do siebie większą liczbę klientów e-commerce lub zwiększać zyski poprzez podniesienie marży na tych produktach, które można sprzedawać drożej, ale bez uszczerbku na pozycjach w rankingach najtańszych sklepów.