Sukces sklepu internetowego zależy od bardzo dużej liczby czynników, które wpływają na to, czy klienci chętnie korzystają z Twoich ofert, czy też udają się na konkurencyjne strony. Zbieranie i analizowanie twardych danych na temat swojego sklepu, konkurencyjnych ofert oraz rzeczywistości rynkowej pomaga w zwiększaniu sprzedaży i generowaniu coraz większych zysków. Dowiedz się, jak możesz znaleźć pola, na których Twój sklep internetowy może funkcjonować znacznie lepiej i pomagać w generowaniu satysfakcjonujących zysków.
Sprawdź, jak oferty Twojego e-commerce przedstawiają się na tle konkurencji
W sprzedaży internetowej cena odgrywa znacznie istotniejszą rolę niż w sprzedaży stacjonarnej. Wynika to przede wszystkim z faktu, że klienci bardzo łatwo mogą porównywać ceny i bez najmniejszych problemów porzucać jedną ofertę, aby zaraz znaleźć się na stronie konkurencyjnego sklepu. Stąd też rywalizacja pomiędzy e-commerce’ami toczy się w dużej mierze właśnie na tle cenowym. Kompleksowe informacje na temat tego, jak polityka cenowa Twojego sklepu przedstawia się na tle konkurencji, zdobędziesz, wprowadzając do wewnętrznych procesów zautomatyzowany monitoring cen produktów.
Czego możesz dowiedzieć się o swoim sklepie?
Jeśli chcesz przekonać się, jak bardzo monitorowanie cen konkurencji może wpłynąć na prowadzenie polityki cenowej, skorzystaj z darmowej analizy sklepu, którą przeprowadzi dla Ciebie firma Dealavo, dostawca specjalistycznych narzędzi z tego zakresu. Z analizy dowiedz się m.in.:
- jak konkurencyjny jest Twój sklep – czyli jak przedstawiają się Twoje ceny na tle konkurencji i jakie pozycje w rankingach porównywarek zajmujesz;
- kto oferuje najniższe ceny na rynku – poznasz najtańszego konkurenta i dostaniesz informacje o źródle danych na temat cen na rynku;
- ile sklepów ma podobne oferty do Twojej – sprawdzisz, ile sklepów ma podobne oferty produktów lub kategorii produktów i dowiesz się, jak na ich tle przedstawiają się Twoje ceny;
- co może zwiększyć Twój zysk – czyli które produkty mają potencjał do zwiększenia zysku, np. wskutek zintensyfikowania działań promocyjnych, w przypadku których możesz bezpiecznie podnieść ceny, nie tracąc pozycji w rankingach lub gdzie nieznaczna obniżka znacznie poprawi Twoją konkurencyjność.
Przekonaj się, jak dużo monitoring cen zmieni w Twoim e-sklepie
Warto skorzystać z możliwości sprawdzenia, jak dużo informacji na temat swojego sklepu internetowego, sklepów konkurencyjnych oraz całego rynku, na którym działasz, przyniesie Ci monitorowanie konkurencji z narzędziami Dealavo. Informacje wykorzystasz oczywiście do zoptymalizowania polityki cenowej, która pomoże Ci przekonywać do siebie większą liczbę klientów e-commerce lub zwiększać zyski poprzez podniesienie marży na tych produktach, które można sprzedawać drożej, ale bez uszczerbku na pozycjach w rankingach najtańszych sklepów.