Co to jest baner reklamowy i jak wykorzystać go do promocji własnej firmy.

Bez odpowiedniej reklamy ciężko jest dotrzeć do licznego grona odbiorców, a co za tym idzie pozyskiwać nowych klientów. Mówi się, że dobra reklama gwarantuje połowę sukcesu. Zatem jak skutecznie dotrzeć do świata ze swoimi produktami lub usługami? W tej kwestii można sięgnąć po baner reklamowy. Czym on jest? Dowiesz się, czytając ten poradnik!

Co to jest baner reklamowy

Baner jest formą reklamy, przekazu lub komunikatu. Najczęściej spotkać się można z banerami wyprodukowanymi na różne sposoby. Mają one charakter informacyjny lub kierunkowy i służą przede wszystkim do promocji marki. Okazuje się, że zastosowanie baneru jest bardzo efektywną, tanią i co najważniejsze skuteczną metodą promocji własnej marki czy firmy.

bilboard reklamowy przy drodze

Jak zaprojektować banner reklamowy

Z tym zadaniem najlepiej zgłosić się do osoby, która jest specjalistą w swojej dziedzinie. Takie osoby spotkać można w drukarniach, bądź agencjach reklamowych. Grafik naniesie treść i przygotuje cały projekt do druku w profesjonalny sposób. Możemy również przygotować projekt i format własny, a następnie skonsultować go ze specjalistą, który doradzi, naniesie poprawki itp.

Bardzo ważne, aby cały projekt był dobrze przemyślany pod kątem :

  • przekazu,
  • celu reklamy,
  • odbiorców reklamy,
  • miejscu, gdzie będzie się znajdował,
  • materiału, z jakiego zostanie wykonany. 

Musimy również pamiętać, że miejsce umieszczenia baneru ma niezwykle wysoki wpływ na jego odbiór. Jeżeli baner reklamowy będzie wykonany nawet w najlepszy sposób, lecz wybierzemy nieodpowiednie miejsce, nie przyniesie on pożądanych skutków.

Podczas samego projektowania należy wziąć pod uwagę format baneru. Musi on być odpowiedni pod względem wielkości, aby nie zasłaniać istotnych przestrzeni, oraz aby był dobrze widoczny. Nie wolno również zapominać o zastosowaniu rozmaitych zabezpieczeń, chociażby z uwagi na warunki atmosferyczne oddziaływające na baner. Na koniec należy zwrócić uwagę na grubość i rodzaj materiału, z jakiego reklama będzie wykonana (np. Frontlight, lub blockout). We wszystkich kwestiach powinien nam dobrze doradzić specjalista, z którym będziemy współpracować.

banery reklamowe

Banery reklamowe i ich technologie wykonania — baner jednostronny i dwustronny

Wyróżnia się kilka rodzajów banerów reklamowych. Jakie to banery oraz czym się charakteryzują? O tym przeczytasz poniżej.

 

Baner laminowany

Jest to jeden z najtańszych rodzajów tego typu reklam. Można go umieścić na każdej przestrzeni dzięki zastosowaniu specjalnych oczek. Banery te jednak nie są zbyt trwałe i wytrzymują co najwyżej około 1 rok. Ich żywotność i nasycenie kolorystyczne można podnieść dzięki zastosowaniu płynnego laminatu.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź tutaj.

Baner powlekany

Jest to bardziej wytrzymała opcja, która jest odporniejsza na warunki atmosferyczne oraz promieniowanie UV. Kosztuje więcej, lecz sprawdza się przykładowo w kampaniach, które wymagają dłuższej żywotności reklamy.

 

Baner odblaskowy

Jest wykonany ze specjalnego materiału, który odbija światło i charakteryzuje się strukturą plastra miodu. W dzień nie wyróżnia się na tle innych banerów, lecz w nocy odbija padające na niego światło, przez co zawsze pozostaje widoczny. Banery te bardzo często stawia się przy ruchliwych, oświetlonych drogach.


Baner z siatki mesh
Wykonany jest z lekkiego materiału zwanego siatką mesh. Charakteryzuje się lekkością, w porównaniu do dużych i ciężkich banerów laminowanych, czy powlekanych. Banery wykonane z siatki mesh często stosuje się w przypadku reklam wielkogabarytowych, gdzie powierzchnia przekracza 10 metrów kwadratowych, z uwagi na niską wagę i dużą wytrzymałość. Bardzo często spotkać je można na elewacjach niektórych budynków.

 

3 triki jak dobrze wykorzystać banery reklamowe do promocji firmy

Aby banery reklamowe przynosiły pożądane efekty, trzeba je dobrze przemyśleć przed ich wykonaniem. Poniżej poznasz 3 triki, dzięki którym zaprojektowanie banerów stanie się prostsze, a zarazem zaowocują one być może w postaci zwiększenia dochodów, pozyskiwaniu klientów, czy rozpoznawalności marki.

  1. Czytelność — jest to obowiązkowa zasada podczas tworzenia baneru. Wprowadzenie jej w życie z pewnością pomoże stworzyć skuteczny baner. Przede wszystkim należy skupić się na czcionce i innych elementach graficznych. Reklama musi być zaprojektowana w taki sposób, aby odbiorca nie miał problemów z jej odbiorem. Za czytelnością stoi również minimalizm. Jeżeli na banerze zbyt dużo będzie się działo, może skutkować to odwróceniem uwagi od jego meritum. 
  2. Przekaz — kolejna zasada, której nie można pomijać. Warto wiedzieć, że jasny przekaz nie jest tylko dobrym hasłem reklamowym. Chodzi również o to, aby słowo jasny rozumieć jako spójny, krótki. Jasny przekaz można stworzyć również za pomocą rozmaitych elementów graficznych.
  3. Lokalizacja — ostatnia zasada, której nie wolno pomijać. Zatem czym powinna charakteryzować się dobra lokalizacja dla banerów reklamowych? Nadal popularnym miejscem, gdzie umieszcza się banery reklamowe, są lokalizacje o wysokim natężeniu ruchu. Dla przykładu baner umieszczony na fasadzie dużego budynku w centrum miasta będzie miał ogromną siłę rażenia i na pewno dostrzeże go większość osób. Innymi dobrymi lokalizacjami są te przy ruchliwych drogach. Ostatnim, również dobrym miejscem na baner jest po prostu siedziba firmy. Jest to najtańsze rozwiązanie z wymienionych.

Podsumowanie

Dobra reklama to zawsze jakaś gwarancja sukcesu. Banery są popularną formą reklamy i ludzie coraz częściej się na nie decydują. Plusem jest całkowita dowolność podczas tworzenia banerów, możemy wybrać dowolny rozmiar, treść, czy chociażby stworzyć własny format, który później skonsultuje się ze specjalistą, lub grafikiem. Ceny banerów są uzależnione od technologii ich wykonania oraz wielkości, i innych rzeczy.

* Materiał nadesłany przez partnera