Franczyza szkoły językowej to jeden z najbardziej skutecznych i bezpiecznych sposobów na uruchomienie działalności edukacyjnej. To, że przez lata byłeś/byłaś nauczycielem albo lektorem języka obcego, oznacza, że jesteś ekspertem w nauczaniu, ale możesz potrzebować wsparcia wchodząc na ścieżkę biznesową. Dlatego też franczyza jest idealnym rozwiązaniem. Na co zwrócić uwagę, nawiązując współpracę franczyzową?
Przemyślana współpraca
Przede wszystkim postaw na współpracę z cenioną marką edukacyjną. Ten element może mieć kluczowe znaczenie dla Twojej szkoły językowej. Dobra marka w ramach franczyzy zaoferuje Ci nie tylko biznesowe know-how, lecz także pracę w oparciu o sprawdzoną metodę nauki, nowoczesne narzędzia dydaktyczne. Early Stage na przykład udostępnia w ramach franczyz zestaw autorskich materiałów dydaktycznych, daje dostęp do narzędzi online, oferuje wsparcie w zakresie marketingu, administracji, HR i IT, a także szereg szkoleń i całoroczną opiekę metodyczną. Więcej o tym przeczytasz tutaj: https://universe.earlystage.pl/franczyza/franczyza-szkoly-jezykowej. Takie podejście zdecydowanie zwiększa szanse franczyzobiorcy na odniesienie sukcesu. Oczywiście samorozwój edukacyjny i biznesowy jest ogromnie ważny, natomiast tak potężne wsparcie, szczególnie na początku kariery, może się okazać bezcenne.
Pułapki finansowe, których warto unikać
Finanse to absolutnie kluczowy temat na początek. Warto więc dokładnie przeliczyć, ile potrzebujesz na start. Koszty wynikające z umowy franczyzy powinny być przejrzyste. Warto na samym początku zapytać się o opłatę wstępną. Niektóre sieci życzą sobie wpłaty nawet na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych, niektóre żadnej. Koniecznie trzeba także upewnić się, jak wyglądają rozliczenia: czy mowa o stałej kwocie niezależnej od ilości kursantów, czy o procencie od dochodu. Pierwszy model jest zdecydowanie bardziej ryzykowny, szczególnie na początku, kiedy uzbieranie kolejnych grup zajmuje trochę czasu. Zwróć także uwagę na inne potencjalne koszty, wynikające na przykład z tego, że musisz wyposażyć lokal zgodnie z wymaganiami franczyzodawcy lub obowiązkowo wysłać lektorów na drogie, płatne szkolenia.
Marketing też kosztuje
W umowie franczyzowej koniecznie trzeba sprawdzić, jak wyglądać ma administracja, zarządzanie szkołą, kwestia zatrudnienia lektorów. Jednym z ważniejszych, a często marginalizowanych przez potencjalnych franczyzobiorców zagadnień jest marketing. Bez niego trudno na początku zdobyć klientów. Bez wsparcia franczyzodawcy będzie trzeba zainwestować w to kolejne środki. Jeśli franczyzobiorca ma zbudowaną stronę marki, do której możesz odesłać, odpada Ci jeden bardzo ważny koszt. Podobnie jest w przypadku, gdy prowadzi rozbudowane działania w social mediach, prowadzi blog, wysyła newslettery czy ma bazę wiedzy, jak np. Early Stage https://universe.earlystage.pl/, którą możesz się posiłkować i do której możesz odsyłać. Tego typu wsparcie dla pozyskania rynku będzie kluczowe, a pozwoli Ci uniknąć dodatkowych kosztów.