To miłe, gdy ktoś mówi dobrze o Twojej firmie. Każdy, kto prowadzi dłużej działalność, wie, jak wielkie znaczenie ma poczta pantoflowa. Klienci „z polecenia” są pozytywnie nastawieni i niemal pewni, że skorzystają z Twoich usług. Potrzeba jednak czasu, aby stali się znaczną częścią Twojej klienteli. Choć opinie w Google mają z tym sporo wspólnego, to trzeba zwrócić uwagę na główną różnicę – mają o wiele większy zasięg. Osoba bezpośrednio polecająca Twoje usługi znajomym może dotrzeć do kilku, może kilkunastu osób. Natomiast opinia w Google jest widoczna dla tysięcy i może wydatnie wpływać na Twoją renomę. W tym artykule postaramy się racjonalnie wypunktować, jak duże znaczenie mają pozytywne opinie w Google. Zapraszamy do lektury!
Budowanie zaufania klientów
Firma z dużą ilością pozytywnych opinii budzi zaufanie, a ludzie sprawdzają dany sklep lub usługodawcę w Sieci nawet, jeśli chcą udać się do stacjonarnej siedziby. I ten rekonesans mocno wpływa na wybory! Niezwykle ważne, aby opinie pochodziły z całego czasu działania firmy – dwadzieścia pochwał z jednego dnia, a potem trzy lata ciszy nie wyglądają najlepiej, a użytkownicy zwracają na to uwagę. Tak samo z treścią. Nawet krótkie, ale unikalne notki od klientów świadczą o autentyczności, natomiast podejrzane konta i bardzo ogólne sformułowania budzą (słuszne) podejrzenia o wykupienie opinii. Nigdy tego nie rób!
Informacje o Twoich kompetencjach
Dobrze jest się chwalić możliwościami, ale nie o wszystkich detalach da się napisać na stronie – nie starczyłoby miejsca, a potencjalny klient byłby przytłoczony. Jednak opinia klienta w Google mówiąca, że dajmy na to, świetnie radzisz sobie z robotami blacharskimi w kabrioletach Mercedesa, jest jak najbardziej na miejscu i z pewnością niejednego zachęci. To samo dotyczy szeroko pojętej obsługi klienta. Wiadomo, że każdy twierdzi, że jest najlepszy, ale dopiero w ustach klientów brzmi to wiarygodnie. Osoby piszące opinie często punktują, co im się podobało (lub nie). Gdy czytamy, że sprzedawcy są niezwykle mili, a do tego jeszcze można liczyć na kawę, z większą chęcią pójdziemy odwiedzić sklep.
To także informacje dla Ciebie
Takie wpisy w Google Moja Firma pozwalają Ci zwrócić uwagę na to, co jest ważne dla Twoich klientów. W ten sposób możesz jeszcze bardziej poprawić jakość swoich usług. Przy okazji warto pamiętać, że pozytywne opinie zawierają niekiedy także konstruktywną krytykę. To niezwykle cenne informacje, które pozwolą Ci ulepszyć firmę!
Wyższe pozycje w Google
Pozytywne opinie Google, podobnie jak prowadzenie profilu Google Moja Firma w ogóle mają bardzo duży wpływ na listę wyników wyszukiwania. Jeśli to zaniedbasz, zmarnujesz potencjał uzyskany przez inne działania SEO. Dlatego warto uprzejmie prosić klientów o pozostawienie opinii w sieci. Pamiętaj tylko, aby na nie odpowiedzieć!
Większe prawdopodobieństwo pokazania Twojej firmy
Opinie mogą także pokazać się z boku wyników wyszukiwania wraz z danymi Twojej firmy oraz wpisami na Google My Business. Aby to się stało, algorytm musi uznać je za bardzo pomocne, a do tego musi być ich dużo. Będą się także pokazywać w innych usługach Google, a co najważniejsze w Mapach. To ostatnie jest niezwykle ważne, bo coraz większa liczba wyszukiwań firm odbywa się właśnie tam.
W dodatku Google stawia coraz bardziej na lokalne wyniki, a te opierają się między innymi o opinie. Z tego powodu jest to niezwykle ważne dla niewielkich firm działających stacjonarnie.
Przyćmienie negatywnych opinii
Nie oszukujmy się, prędzej czy później dostaniesz niepochlebną opinię. I to nie jedną. Niezależnie od tego, czy będzie to wynikało z Twojego gorszego dnia, czy dziejowej niesprawiedliwości/upierdliwości klienta, rzecz pozostaje. A jedna negatywna opinia jest mocniejsza niż pięć pozytywnych – kłuje w oczy, alarmuje potencjalnych klientów, że coś może pójść nie tak. W skrajnych przypadkach (np. atak nieuczciwej konkurencji) można je usunąć, jednak zazwyczaj pozostają. Jedyny sposób, aby pozbyć się ich przykrych efektów, to właśnie zdobywać pozytywne opinie i sprawić, aby narzekania były marginesem.
Jak widać, pozytywne opinie w Google mają niespodziewanie szeroki wpływ, ale nie należy się dziwić. Google zależy na ja największej satysfakcji swoich użytkowników z wyszukanych firm. Dlatego KoboSystem poleca do wystawiania opinii – dla wielu firm to być albo nie być!
*Materiał Partnera