Posiadanie strony firmowej to dziś swoiste „być albo nie być” we współczesnym biznesie. Nie wystarczy jednak samo zbudowanie witryny i regularne wzbogacanie jej o nowe treści – aby była przyjazna klientom i znajdowała się na wysokiej pozycji w Google, konieczne są pewne dodatkowe działania. Jednym z kluczowych z nich jest audyt SEO, którego przeprowadzenie pomaga nie tylko określić mocne i słabe strony serwisu, ale także usprawnić go funkcjonalnie pod każdym aspektem. Dowiedz się, na czym dokładnie polega i dlaczego warto go zlecić.
Czym jest audyt SEO? Po co się go przeprowadza?
Pod pojęciem audytu SEO kryje się szczegółowa analiza i ocena funkcjonowania strony www pod kątem jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Rezultatem audytu SEO jest raport i podsumowanie przeprowadzonej analizy przez specjalistów, w którym wskazane są mocne i słabe strony witryny, jej widoczność w wyszukiwarce w ostatnim czasie oraz inne ważne informacje, które przydają się do wprowadzenia zmian i ulepszeń. Oprócz tego, specjaliści SEO zajmujący się audytem strony udostępniają także zbiór praktycznych wskazówek i treści, dzięki którym można wprowadzić potrzebne usprawnienia i znacząco poprawić jakość funkcjonowania serwisu. Warto się z nimi zapoznać, wdrożyć oraz stosować się do nich w przyszłości.
Audyt SEO ma kilka podstawowych celów. Oprócz analizy witryny pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce, jego zadaniem jest sprawdzenie, jak działa cały serwis, czy jest przyjazny zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników oraz jak plasuje się na tle innych stron www z tej samej branży, czyli konkurencji. Audyt SEO to swego rodzaju pierwszy i obowiązkowy krok, którego wykonanie bardzo pomaga w pełni wykorzystać potencjał płynący z posiadania strony firmowej. W związku z tym, warto go przeprowadzić już na samym początku funkcjonowania strony www po to, aby ustalić właściwy plan działania i nie popełniać błędów, które mogą zniweczyć dotychczasowe wysiłki.
Jak wyglądają audyty SEO? Co sprawdzają?
Wszystkie profesjonalne audyty SEO powinny być dopasowane do indywidualnych potrzeb konkretnej strony. Ich zakres zmienia się w zależności od charakteru witryny i będzie obejmował inne elementy, kiedy mamy do czynienia ze stroną firmową, a inne w przypadku sklepu internetowego i bloga. W każdym przypadku analizowany jest stan techniczny strony www, sprawdzane są ewentualne błędy w jej funkcjonowaniu, szybkość ładowania się serwisu na różnych urządzeniach, a także bardzo istotne w ostatnich latach dopasowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Oprócz tego wszystkiego audyt SEO sprawdza także strukturę serwisu, znajdujące się na nim treści i grafiki, a także linkowanie wewnętrzne. Wszystko po to, aby zweryfikować stronę www pod każdym istotnym aspektem i wykryć wszelkie nieprawidłowości, które mogą mieć wpływ na jego widoczność w wyszukiwarce oraz pozycję w stosunku do konkurencji. Już samo przeprowadzenie audytu dostarcza klientowi wielu przydatnych informacji, jednak dopiero wdrożenie uzyskanych wskazówek z czasem zaowocuje lepszą widocznością strony www w Google, zwiększeniem na niej ruchu i co za tym idzie, także wzrostem sprzedaży. Warto więc zadbać o poprawność wprowadzenia możliwie największej liczby sugerowanych zmian.
Jeśli posiadasz bardzo duży serwis, dobrym pomysłem jest powtarzanie audytu SEO co pewien czas – np. co rok lub dwa lata. Pozwoli to „trzymać rękę na pulsie” i zadbać, aby strona firmowa, blog lub sklep online były zawsze dopasowane do aktualnych wytycznych wyszukiwarki Google.
*Materiał Partnera