Audyt SEO? Sprawdź, dlaczego potrzebuje go Twoja strona!

Posiadanie strony firmowej to dziś swoiste „być albo nie być” we współczesnym biznesie. Nie wystarczy jednak samo zbudowanie witryny i regularne wzbogacanie jej o nowe treści – aby była przyjazna klientom i znajdowała się na wysokiej pozycji w Google, konieczne są pewne dodatkowe działania. Jednym z kluczowych z nich jest audyt SEO, którego przeprowadzenie pomaga nie tylko określić mocne i słabe strony serwisu, ale także usprawnić go funkcjonalnie pod każdym aspektem. Dowiedz się, na czym dokładnie polega i dlaczego warto go zlecić.

Czym jest audyt SEO? Po co się go przeprowadza?

Pod pojęciem audytu SEO kryje się szczegółowa analiza i ocena funkcjonowania strony www pod kątem jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Rezultatem audytu SEO jest raport i podsumowanie przeprowadzonej analizy przez specjalistów, w którym wskazane są mocne i słabe strony witryny, jej widoczność w wyszukiwarce w ostatnim czasie oraz inne ważne informacje, które przydają się do wprowadzenia zmian i ulepszeń. Oprócz tego, specjaliści SEO zajmujący się audytem strony udostępniają także zbiór praktycznych wskazówek i treści, dzięki którym można wprowadzić potrzebne usprawnienia i znacząco poprawić jakość funkcjonowania serwisu. Warto się z nimi zapoznać, wdrożyć oraz stosować się do nich w przyszłości.

Audyt SEO ma kilka podstawowych celów. Oprócz analizy witryny pod kątem jej widoczności w wyszukiwarce, jego zadaniem jest sprawdzenie, jak działa cały serwis, czy jest przyjazny zarówno dla robotów Google, jak i użytkowników oraz jak plasuje się na tle innych stron www z tej samej branży, czyli konkurencji. Audyt SEO to swego rodzaju pierwszy i obowiązkowy krok, którego wykonanie bardzo pomaga w pełni wykorzystać potencjał płynący z posiadania strony firmowej. W związku z tym, warto go przeprowadzić już na samym początku funkcjonowania strony www po to, aby ustalić właściwy plan działania i nie popełniać błędów, które mogą zniweczyć dotychczasowe wysiłki.

audyt SEO

Jak wyglądają audyty SEO? Co sprawdzają?

Wszystkie profesjonalne audyty SEO powinny być dopasowane do indywidualnych potrzeb konkretnej strony. Ich zakres zmienia się w zależności od charakteru witryny i będzie obejmował inne elementy, kiedy mamy do czynienia ze stroną firmową, a inne w przypadku sklepu internetowego i bloga. W każdym przypadku analizowany jest stan techniczny strony www, sprawdzane są ewentualne błędy w jej funkcjonowaniu, szybkość ładowania się serwisu na różnych urządzeniach, a także bardzo istotne w ostatnich latach dopasowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Oprócz tego wszystkiego audyt SEO sprawdza także strukturę serwisu, znajdujące się na nim treści i grafiki, a także linkowanie wewnętrzne. Wszystko po to, aby zweryfikować stronę www pod każdym istotnym aspektem i wykryć wszelkie nieprawidłowości, które mogą mieć wpływ na jego widoczność w wyszukiwarce oraz pozycję w stosunku do konkurencji. Już samo przeprowadzenie audytu dostarcza klientowi wielu przydatnych informacji, jednak dopiero wdrożenie uzyskanych wskazówek z czasem zaowocuje lepszą widocznością strony www w Google, zwiększeniem na niej ruchu i co za tym idzie, także wzrostem sprzedaży. Warto więc zadbać o poprawność wprowadzenia możliwie największej liczby sugerowanych zmian.

Jeśli posiadasz bardzo duży serwis, dobrym pomysłem jest powtarzanie audytu SEO co pewien czas – np. co rok lub dwa lata. Pozwoli to „trzymać rękę na pulsie” i zadbać, aby strona firmowa, blog lub sklep online były zawsze dopasowane do aktualnych wytycznych wyszukiwarki Google.

*Materiał Partnera