Digitalizacja i unowocześnienie cyfrowe firm nie dotyczy już tylko tych największych przedsiębiorstw, ale również średnich i małych działalności biznesowych. Wydaje się, że w czasach tak ogromnej konkurencji praktycznie w każdym sektorze rynku, stawianie na innowacyjne rozwiązania cyfrowe, które pozytywnie wpływają na wydajność i efektywność jest nie tylko kluczem do sukcesu, ale wręcz koniecznością, aby podmioty gospodarcze mogły przetrwać. Sprawdź, jak rozwija się cyfryzacja w firmach.
Cyfryzacja w modelu biznesowym firm
Jak potwierdzają specjaliści z Sedkomp, firmy, która zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem najlepszych systemów cyfryzacji w przedsiębiorstwach, uwzględniając ich indywidualne potrzeby, zaawansowanych technologicznie w ramach zarządzania różnymi procesami biznesowymi jest już dzisiaj większość dużych firm, a blisko 8% planuje takie działania w rocznym, podstawowym modelu biznesowym.
Widać wyraźnie, że inwestycje w cyfryzację są w licznych przypadkach ujęte w rocznych budżetach i przeznacza się na nie coraz więcej pieniędzy. Firmy dostrzegły fakt, zgodnie z którym optymalnie dopasowane systemy cyfrowe wyręczają w licznych zadaniach, minimalizują pracę ludzkich rąk, wpływają na zwiększenie wydajności i efektywności, co finalnie przekłada się na coraz większe zyski przedsiębiorstwa. Warto również pamiętać, że firma, która korzysta z rozwiązań cyfrowych, zyskuje przewagę konkurencyjną, uznawana jest za nowoczesną, prestiżową i może pochwalić się pozytywnym wizerunkiem w branży. Innowacyjne rozwiązania doceniają również potencjalni klienci, którzy darzą działalność wspartą digitalem sporym szacunkiem.
Korzyści dla firm inwestujących w cyfryzację
Dużo mówi się dzisiaj o konieczności wdrażania innowacyjnych technologicznie rozwiązań, aby móc przetrwać na rynku, natomiast wciąż niewiele firm ma przekonanie w zakresie wymiernych korzyści, jakie dają rozwiązania cyfrowe. Dlaczego działalność firmy jest bardziej efektywna?
Korzystanie z zaawansowanych rozwiązań cyfrowych to gwarancja znacznie lepszej komunikacji wewnętrznej oraz sprawniejszej obsługi klienta. Wiele działań jest tutaj automatycznych, dzięki czemu unika się opóźnień, pomyłek oraz minimalizuje koszty związane z koniecznością zatrudniania większej liczby pracowników. Widać to wyraźnie w branży e-commerce, dla której komunikacja online w czasie rzeczywistym ma kluczowe znaczenie.
Cyfryzacja firmy wpływa na jej bezpieczeństwo. Przechowywanie danych w chmurze daje pełną gwarancję ich zachowania bez ryzyka skasowania, blokady czy ataków hakerskich. Warto również dodać, że najważniejsze dokumenty tworzone w wersji cyfrowej są znacznie dogodniejsze w użytkowaniu, aniżeli w formie papierowej. W tym przypadku, chociażby przepływ informacji zostaje znacznie skrócony.
Uwagę warto zwrócić również na automatyzację licznych procesów, co wiąże się z minimalizacją znaczących kosztów. Mniejsze koszty utrzymania biura, mniejsze wydatki z tytułu zatrudnienia specjalistów, to tylko niektóre oszczędności. Automatyzacja większości działań poprzez cyfryzację to również oszczędność czasu i pracy, ale zawsze przy zachowaniu doskonałej jakości.