Agencja SEO- dlaczego jej potrzebujesz?

Posiadanie strony internetowej czy profilu w mediach społecznościowych wydaje nam się dzisiaj standardem. Istotnie, tak właśnie jest, ale nie wystarczy jedynie stworzyć profil czy stronę. Aby dotarła do odpowiednich odbiorców, konieczne jest wyróżnienie się spośród milionów innych stron. Temu służy optymalizacja, a zajmuje się nią agencja SEO.

Czym jest agencja SEO?

SEO to skrót, który w zakresie pozycjonowania i optymalizowania stron internetowych pojawia się bardzo często. Skrót ten pochodzi od angielskiego Search Engine Optimization i oznacza po prostu kompleksową optymalizację stron internetowych. Jej celem ma być osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, a to z kolei w zamierzeniu ma prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie internetowej. Im większy ruch na stronie, tym większe szanse na pozyskanie potencjalnego klienta.

Czym zajmuje się agencja SEO?

Agencja SEO ma bardzo szeroki zakres działania. Podstawą jest pozycjonowanie strony, ale także stworzenie audytów, czyli wskazówek, co można zmienić i ulepszyć, by strona była bardziej widoczna w sieci, lepiej odbierana przez roboty czy po prostu atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów. Działaniem agencji SEO jest także content marketing, czyli tworzenie wartościowych treści, które mają przyciągać klientów na stronę. Content marketing to bardzo skuteczna forma marketingu, zwykle pojawia się na blogach jako artykuły niosące wartość dla czytelnika.

Agencja SEO- dlaczego jej potrzebujesz?
Źródło: Materiał Partnera.

Dlaczego potrzebujesz agencji SEO?

Samodzielne zadbanie o wysoką pozycję strony w wyszukiwarce, jej optymalizację i zapełnienie wartościową treścią jest zadaniem bardzo czasochłonnym i wymagającym sporego doświadczenia. Podstawą jest wykonanie szczegółowego audytu SEO. Obejmuje on sprawdzenie struktury witryny, adresów URL czy treści, a także kodu źródłowego. Szczegółowa analiza jest zadaniem skomplikowanym i odpowiednim dla profesjonalistów, których znajdziesz właśnie w agencji SEO. Kiedy audyt strony zostanie już wykonany, pozostaje wdrożenie jego założeń dla zwiększenia widoczności strony w sieci. Treści muszą zawierać wybrane wcześniej frazy kluczowe, które są często wpisywane w wyszukiwarkę. To zwiększa szansę, że strona internetowa trafi do większej liczby potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest także linkowanie, czyli tzw. link building. Jego istotą jest pozyskiwanie linków zewnętrznych, które są odnośnikami do danej strony internetowej. Takie linki najczęściej umieszczone są na blogach, portalach społecznościowych i forach internetowych. Link buildingiem również zajmuje się agencja SEO.

W zakres działań agencji SEO wchodzi także kompleksowa obsługa social mediów. W dzisiejszym świecie firma bez aktualnego profilu na Facebooku czy Instagramie nie ma żadnej siły przebicia. Co więcej, nie wystarczy jedynie wrzucić post raz na jakiś czas- dzisiaj content musi być przemyślany, wartościowy i kreatywny, opatrzony odpowiednią oprawą graficzną. To także zadanie dla agencji SEO.

Podsumowując- dlaczego potrzebujesz agencji SEO? Przede wszystkim dlatego. że samo prowadzenie firmy dzisiaj nie wystarczy. Musisz zaistnieć w internecie, w mediach społecznościowych, musisz wyróżnić się unikalnym contentem, który zainteresuje potencjalnych klientów. Samo posiadanie strony także nie wystarczy, bo w sieci funkcjonują ich miliony- Twoja witryna, aby trafić do odpowiedniej grupy docelowej, musi zostać właściwie zoptymalizowana. Do tego zdecydowanie najlepiej nadaje się profesjonalna agencja SEO. Więcej o jej działaniu możesz przeczytać tutaj: https://harbingers.io/blog/agencja-seo.