Właściciele małych sklepów branżowych, osiedlowych i spożywczych często zastanawiają się, czy elektroniczne etykiety cenowe to rozwiązania dedykowane tylko dla dużych firm. W artykule sprawdzimy, kiedy elektroniczne cenówki mogą być dobrym rozwiązaniem również dla mniejszych sklepów.
Etykiety elektroniczne Smart Price Tags oraz inteligentne półki sklepowe Smart Shelf to coraz popularniejsze technologie, spotykane w dużych sklepach i placówkach sieci handlowych. Elektroniczne cenówki klasy IESL (ang. Integrated Electronic Shelf Labels) to urządzenia, umożliwiające sprawne zarządzanie informacją o cenie w całym sklepie, a nawet wielu placówkach handlowych jednocześnie w sposób w pełni scentralizowany.
Elektroniczne etykiety cenowe oferowane przez firmy takie jak Dasoft rewelacyjnie zastępują stosowane dotychczas papierowe cenówki. W przeciwieństwie do zwykłych etykiet wykonanych z papieru, elektroniczne cenówki zachowują estetyczny i atrakcyjny wygląd przez wiele lat, a ich czyszczenie nie wymaga stosowania specjalnych zabiegów. Urządzenia potrafią prezentować o wiele więcej informacji w bardziej przystępny i czytelny sposób.
W kolejnych akapitach pokażemy, na czym polega przewaga elektronicznej informacji o cenach towarów oraz z jakimi kosztami wiąże się wdrożenie etykiet cenowych IESL. Sprawdzimy też, czy opłaca się wdrażać je początkowo jedynie w części sklepu, również w przypadku mniejszych lokali.
Przewaga elektronicznych etykiet cenowych nad tradycyjnymi cenówkami
Możliwość zmiany ceny wielu produktów (nawet wszystkich towarów w kilku lokalizacjach jednocześnie!) w zaledwie kilka minut to główna przewaga cenówek elektronicznych nad tradycyjnymi oznaczeniami papierowymi. Zaletą cenówek inteligentnych jest również możliwość centralnego zarządzania polityką cen w sklepie i możliwość zmiany informacji o cenach bez potrzeby angażowania całego zespołu personelu.
Wdrożenie elektronicznych cenówek – z jakimi kosztami może się to wiązać?
Głównym czynnikiem wpływającym na koszt wdrożenia elektronicznych cenówek w sklepie jest oczywiście ilość etykiet do montażu. Oczywiście koszty możemy zredukować, dzieląc proces na kilka etapów i sukcesywnie wdrażając cenówki w kolejnych działach. Pamiętajmy jednocześnie, że ponosząc jednorazową inwestycję, zyskujemy znaczną redukcję kosztów operacyjnych i możliwość prowadzenia dynamicznych kampanii promocyjnych.
Koszty eksploatacyjne etykiet elektronicznych
Warto podkreślić, jak niskie są koszty eksploatacyjne etykiet elektronicznych. Właściciel sklepu ponosi głównie jednorazowy koszt zakupu oraz montażu cenówek na półkach sklepowych. Późniejsza eksploatacja ogranicza się głównie do obsługi systemu z poziomu oprogramowania.
Na wyróżnienie zasługuje zasilanie etykiet elektronicznych. Zastosowany papier elektroniczny pozwolił na wykorzystanie tradycyjnych baterii, które mogą wytrzymać od 5 do 10 lat w zależności od intensywności eksploatacji.
Czy wdrożenie elektronicznych cenówek jedynie w części sklepu jest dobrym rozwiązaniem?
Tak! Jeżeli nie dysponujemy budżetem wystarczającym do realizacji „od razu” pełnego wdrożenia elektronicznych cenówek, możemy je początkowo zastosować jedynie w części sklepu. W tym kontekście warto rozważyć jedno z 3 rozwiązań.
- Instalacja cenówek elektronicznych tam, gdzie najczęściej dochodzi do zmiany cen asortymentu albo wymiany samych towarów. Takimi miejscami często są działy owocowo-warzywne.
- Montaż etykiet cenowych z wyświetlaczami elektronicznymi w działach, gdzie sprzedajemy najbardziej marżowe i luksusowe produkty. Instalacja cenówek IESL na dziale z alkoholami i papierosami może pozytywnie wpłynąć na jego prestiż.
- Podział wdrożenia na etapy. Zaczynamy od wdrożenia elektronicznych cenówek w jednej części sklepu i sukcesywnie instalujemy je w kolejnych.
Oczywiście docelowo rekomendujemy wdrożenie etykiet elektronicznych w całym sklepie, ale początkowy montaż jedynie w części lokalu będzie dużo lepszym wyborem, niż rezygnacja z inwestycji w cenówki inteligentne.
Jaką wersję elektronicznych etykiet cenowych wybrać?
Na polskim rynku możemy spotkać rozmaite rozwiązania technologiczne w zakresie inteligentnych systemów zarządzania kategorią cenową. Na wyróżnienie zasługują z pewnością nowoczesne etykiety elektroniczne Dasoft wraz z inteligentnymi półkami Smart Shelf. Wspomniane produkty umożliwiają zdalne zarządzanie informacją o cenach wszystkich produktów w sklepie, monitorowanie zachowań konsumentów i automatyczną zmianę cen.
Firma Dasoft to profesjonalny i doświadczony dostawca nowoczesnych systemów informacji o cenach w sklepie. Niezależnie, czy jesteś właścicielem dużego supermarketu, czy niewielkiego sklepu osiedlowego, wdrożenie elektronicznych cenówek Smart Price Tags oraz inteligentnych półek sklepowych Smart Shelf wzniesie jakość zarządzania polityką cenową w Twoim sklepie na nowy poziom.
Skontaktuj się z przedstawicielem firmy Dasoft i przekonaj się, jak elektroniczne etykiety cenowe pomogą Ci w efektywniejszym zarządzaniu cenami w sklepie oraz obniżeniu kosztów operacyjnych prowadzenia działalności.
Źródło: Materiał Partnera.